Khamis, 27 April 2017

KAK NAS SEDIA JADI KONSULTAN ANDA...



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera semua....

Kak Nas tahu ramai kat luar tu yang bermasalah kewangan terutamanya yang dalam status bankrap yang masih terfikir2 apa yang perlu dibuat setelah dibankrapkan?.... Jangan putus harapan tau!!!

Macam ni lah, apa kata hubungi kak Nas dulu... ceritakan situasi anda pada kak Nas dan kemudian kak Nas cadangkan jalan yang terbaik dan bersesuaian dengan situasi masing2 berhubung isu blacklist ataupun kebankrapan ini sekiranya masih boleh diselamatkan, bersyukurlah kerana masih ada peluang kedua. Ataupun sekiranya jalan terakhir adalah menerima dengan suratan takdir diri dibankrapkan.... Redha je lah kerana ini semua ketentuan  dari Allah. Dialah yang menentukan segalanya. Kita hanya boleh berusaha dengan sebaik mungkin dan Kak Nas pula hanya membantu mempermudahkan segala urusan yang perlu sahaja, Insyaallah....

Tugas Kak Nas sebagai Konsultan anda merangkumi:-

1) Memberi tunjuk ajar untuk memulakan rundingan sekiranya masih sempat lagi walaupun telah menerima serahan "Notis Kebankrapan" mahupun "Petisyen Pemiutang"... yang penting ada sumber wang untuk memulakan rundingan bagi mengelakkan status BANKRAP ni...

2) Tapi sekiranya tiada upaya untuk membuat sebarang rundingan, buat apa nak fikir sampai nak pening2 kepala... Redha je lah ya... Kak Nas boleh jadi konsultan anda dan bila-bila masa sahaja bersedia menjawab sebarang pertanyaan berhubung dengan Insolvensi.  (Jangan takut dan risau!!! Bankrap ni hanya status je pun... masih banyak peluang lagi, rezeki Allah luas terbentang, usaha sahaja yang perlu di tingkatkan... Insyaallah)

3)   Memberikan tip-tip bagaimana nak mencari pekerjaan atau berniaga serta mendapatkan pekerjaan tanpa perlu risau Majikan memberhentikan anda apabila mengetahui diri anda telah dibankrapkan.

4)    Sebarang soalan yang timbul nanti apabila berstatus bankrap, anda tidak perlu lagi pening-pening kepala kerana kak Nas bersedia untuk membantu sekiranya di perlukan, termasuklah nasihat untuk mendapatkan pelepasan setelah 5 tahun dibankrapkan (Pertimbangan dan Kelulusan atas budi bicara Ketua Pengarah Insolvensi Malaysia). Kita tak boleh paksa KPI luluskan gitu2 je ataupun boleh dapat pelepasan Automatik... tapi tak tahulah akan datang, kan, mana tahu ada Akta terbaru nanti.

5)  Untuk dapatkan jumlah termampu dan terendah untuk bayaran bulanan kepada Pihak Insovensi, kemudian bekerja atau berniaga dengan tenang tanpa risau lagi pasal pemungut hutang tu, TAPI jangan sampai lupa pulak bayaran kepada Insolvensi ni ya, sia2 je lapor diri dengan Insolvensi tapi tak bayar, susah jugak ni, nanti waran tangkap keluar sape susah... keluarga kita lah nanti. Jadi, sekiranya bayaran dengan Insolvensi pun masih membebankan, jangan sampai tertunggak lama-lama, bawalah berbincang dengan pegawai fail anda tu ya;

6)   Sebarang kemusykilan ini akan di bantu kak Nas sehingga anda telah mempunyai cukup simpanan dan bersedia untuk meneruskan tindakan bagi menguruskan penyelesaian pinjaman anda kemudian, kalau pun masih tak cukup simpanan, tapi pekerja swasta masih ada peluang kedua dengan menggunakan simpanan KWSP mereka (Kena sabarlah ya... tunggu hingga umur 50 tahun untuk pengeluaran Akaun 2 dan umur 55 tahun untuk pengeluaran keseluruhan akaun 1 tu - BUKAN pengeluaran sebelum mencapai umur2 tersebut, (MAAF! sangat2 kak Nas tak buat kerja ' illegal ' macam tu dan kak Nas harap semua yang membaca posting ni juga janganlah menggunakan khidmat orang ketiga yang tinggi risiko dan salah tu ya, lain pulak jadinya nanti.... ingat ya pesan kak Nas ni πŸ˜†

Dan banyak lagi persoalan2 lain yang tidak di sangka2 dalam kehidupan ini sewaktu berstatuskan kebankrapan ini.... percayalah!

Sekiranya anda perlukan seseorang untuk menjadi pendengar kepada persoalan dan permasalah anda, hubungi kak Nas segera di 011-1872 8509 (call/sms/whatsap), bila2 masa sahaja, kak Nas sedia mendengar atau membacanya... tapi biarlah yang betul2 serius dalam situasi yang buntu dan tak tahu apa lagi nak buat... Insyaallah kak Nas cuba yang terbaik dan termampu.

Kak Nas bersedia berkhidmat untuk anda secara peribadi...Insyaallah.

Kadang-kadang kita perlukan seseorang untuk meluahkan apa yang terbelenggu di fikiran kita, bukan semua orang bersedia untuk mendengarnya... Insyaallah kak Nas akan cuba menjadi pendengar dan penasihat yang baik.




 

Rabu, 26 April 2017

JEMPUTLAH YA!




Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Kalau yang belum ADD kak Nas jadi rakan FB tu, jemputlah add ya... klik kat sini
https://www.facebook.com/nafisahznas

Boleh kita share pengalaman di sana pulak...

Bukan apa, lebih ramai rakan adalah lebih baik dari ramai musuh, kan?

Semoga semua pembaca masih mengekalkan sikap berjimat cermat tak kira bulan apa sekalipun... ok πŸ‘Œ

Beringat2lah selalu dalam setiap perkara yang dilakukan akan memudahkan ketika dalam masa kecemasan nanti.

Saling ingat mengingati moga kita dirahmati dan diberkati selalu.

Selagi kita boleh berkongsi perkara yang baik kepada masyarakat, selagi itulah kita akan kongsi2kan.... Insyaallah.

Wassalam.

Jumpa lagi di lain posting... πŸ˜™



Selasa, 25 April 2017

PENGUMUMAN UNTUK SEPANJANG BULAN RAMADHAN YANG BAKAL TIBA


Assalamualaikum...

Pantas masa berlalu... dah nak sampai ke bulan Ramadhan. Semoga ada kesempatan lagi untuk kita semua beramal di bulan Ramadhan nanti ya, insyaallah.

Kak Nas masih tetap ingin mengingatkan diri kak Nas dan semua yang lain agar terus berbelanja dengan bijak ya. Jangan lupa ketepikan sedikit untuk simpanan, sikit pun tak mengapa.

Untuk makluman semua, tahun ini, Perkhidmatan yang kak Nas berikan ini akan terus beroperasi tetapi dilebihkan memfokuskan kepada fail2 yang perlukan perhatian segera. Pejabat akan ditutup awal, pukul 4.30 petang, hari ISNIN HINGGA KHAMIS sahaja. Temujanji awal masih boleh dibuat jika diperlukan.

Kak Nas nak bagi nasihat sikit kat sini ya, janganlah terlalu terdesak dan mendesak dalam membuat rundingan dengan pihak Pemberi Pinjaman/Bank ini. Selagi kita dalam keadaan stress, selagi itulah kita tidak dapat berfikir dengan baik, sebaliknya apa yang dilakukan nanti adalah kerana perasaan yang bercampur2 dan terlalu terdesak inginkan keluar dari masalah tersebut.... jadi cubalah bawa  bertenang, insyaallah ada jalannya nanti.

Situasi masalah seseorang itu berbeza2, kak Nas hanya perlukan kejujuran semua menceritakan dari awal masalah hingga ke hari dipertemukan dengan kak Nas. Maklumat ini sangat diperlukan bagi memudahkan kak Nas mencari cara yang terbaik dapat meringankan bebanan seterusnya membantu mereka yang memerlukan khidmat kak Nas ini.

Semoga semua pembaca blog kak Nas ini dilindungi dari masalah hutang yang kritikal dan dipermudahkan dalam segala urusan hendaknya, Insyaallah...



Selasa, 11 April 2017

NILAH PUAN NAFISAH YANG LEBIH MESRA DI PANGGIL KAK NAS (RE-POSTING)



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Ramai mungkin tertanya2 siapa kak Nas ni yang tiba2 muncul cuba membantu orang ramai untuk keluar dari belenggu status blacklisted dan bankrap ni. Kalau nak tahu butir2 lengkap kak Nas, bacalah profile kat blog ni ya. Tekan je kat profile bawah tu, muncullah profile kak Nas tu... senang kenal kan? 😊

Sebenarnya bukan baru2 ni je khidmat ini kak Nas sediakan, dah lama sangat sebenarnya... dari sejak bekerja dengan firma guaman lagi... tetapi masa tu khidmat ni dibuat tanpa bernaung di bawah mana2 syarikat pun sebab masa tu masih bekerja. Buat secara Freelance je... Bila semangat tu meningkat dan menyala2... lebih2 lagi apabila kak Nas dapati permintaan untuk khidmat ini begitu diperlukan sekarang ni sebab ramai sangat yang blacklisted dan bankrap, dan kak Nas pun telah berjaya membantu ramai keluar dari status blacklisted dan kebankrapan ini dengan bayaran yang mengikut kemampuan mereka. Kak Nas faham dan maklum keadaan kewangan mereka ketika dalam terdesak ini. Itulah sebabnya kak Nas hanya mengambil sedikit kos sahaja yang begitu berpatutan.

Alhamdulillah... Sekarang ni khidmat kak Nas dah hampir 2 tahun pun di bawah Syarikat YN PROPERTY & NETWORK SERVICES. Syarikat ini pun syarikat perkhidmatan dalam pengurusan yang bersangkutan pinjaman perumahan, penjualan dan pembelian hartanah dan penyelesaian sebarang masalah, jadi perkhidmatan kak Nas masih termasuk dalam perkhidmatan syarikat tersebut.

Nak sampai ke sini, pelbagai ranjau berduri kak Nas dah tempoh... Syukur Alhamdulilah Allah memberkati usaha kak Nas ini, kak Nas masih di sini... Semoga tahun-tahun mendatang ini lebih ramai lagilah hendaknya mereka yang dapat kak Nas bantu untuk bebaskan diri mereka dari masalah status kewangan blacklisted dan Kebankrapan ini Insyaallah... doakan kak Nas sihat dan panjang umur hendaknya... Aamin

Kat bawah ni foto kak Nas dan apa yang kak Nas boleh bantu pada yang memerlukan pun ada dituliskan di bawah ini.

Ingat ya! Kalau ada yang membaca posting kak Nas ni, baru2 ini mereka ada menerima Notis Kebankrapan ataupun Petisyen Pemiutang dan tarikh Sebutan/Bicara pun dah diberi sama, janganlah panik sangat... walaupun tarikh tu dah hampir sangat, contactlah kak Nas, mana tahu kak Nas boleh tolong... kan? Insyaallah kak Nas cuba bantu yang terbaik dan termampu untuk semua... Ni no direct kak Nas, 011-1872 8509 (call/sms/whatsapp/wechat)



Kalau dah baca profile kak Nas, tentu dah tahu... kan? Kerjaya kak Nas dahulupun memang dari bidang Perbankan dan juga di firma Guaman di bidang Litigasi dan berurusan dengan kes Kebankrapan dan Penggulungan Syarikat. Lama tu taklah lama juga... tapi apa yang kak Nas boleh buat dah cukup lengkap untuk membantu orang lain keluar dari status bankrap ini jika mereka telah mempunyai simpanan yang cukup. Kak Nas bukanlah peguam, tetapi hanyalah salah seorang kakitangan yang agak penting jugalah... πŸ˜†πŸ’ͺπŸ˜† Tapi almaklumlah, apalah sangat tu, kan... belajar pun bukan tinggi. Harapkan pengalaman kerja sahaja yang berpuluh tahun tu. Tu yang ramai bagi niπŸ‘pada kak Nas. Alhamdulillah sangat-sangat tau!, Pengalaman kerja tersebut sememangnya satu anugerah yang tidak ternilai. Alhamdulillah, banyak jugalah fail2 yang telah dibuka dan dapat di selesaikan dengan jalan terbaik. Dan sehingga ke hari ini, tak pernah juga putus pelanggan yang terus menghubungi kak Nas bagi mendapatkan khidmat nasihat kak Nas ini, walaupun di bawah syarikat di atas tu, kak Nas masih buat secara Freelance sahaja, tapi rezeki Allah ini cukup untuk kak Nas. Kak Nas akan teruskan usaha ini selagi ramai yang masih memerlukan khidmat kak Nas... Insyaallah.

Perkhidmatan yang kak Nas berikan ini memang terlalu peribadi 😎dan tidak semua orang suka diwar2kan masalah mereka. Itulah sebabnya kak Nas tak ambil testimoni dari mereka2 yang telah kak Nas bantu. Cuma kalau nak tengok juga, datanglah jumpa kak Nas, kak Nas tunjukkan sikit2 tu, boleh lah, Insyaallah...  

Apa yang kak Nas buat ini adalah perkhidmatan yang bukan seperti AKPK ataupun PPIM... tak sama langsung ya! Untuk mengurangkan kos pelanggan kak Nas, kak Nas lebih suka memberi "tunjuk ajar" kalau orang yang nak khidmat kak Nas ini sememangnya sangat2 perlukan khidmat kak Nas tetapi dalam masa yang sama, mereka kekurangan bajet... Ada cara lain, Hubungilah kak Nas terus ya!

Apa2 pun lebih baik hubungi kak Nas dahulu sebelum buat keputusan ya... Semoga usaha kita ini dipermudahkan Allah... Amin.

Satu lagi kak Nas nak bagitau di sini, perkhidmatan kak Nas ni bukan saja suka2 je tau!... walaupun kak Nas buat secara freelance atau sampingan sahaja, khidmat kak Nas ini ikhlas dan wujud, bukan scammer...  Nak datang kat pejabat tu, google la nama YN PROPERTY & NETWORK SERVICES, mesti ada alamat kat situ, boleh semak urusan dan lokasi di sana... tapi mesti buat appointment dulu tau, nanti penat je datang, kak Nas banyak buat appointment diluar atau di tempat pelanggan kak Nas bagi memudahkan urusan pelanggan. PERMINTAAN PELANGGAN KAK NAS SENTIASA DIUTAMAKAN. Jadi sebaiknya jika rasa sangat2 perlu jumpa kak Nas segera, call direct kak Nas 011-1872 8509, kita nak jumpa di pejabat atau di luar pejabat, terpulanglah... tak perlulah kita ' formal ' sangat, yang penting kita bertemu dan berbincang apa yang terbaik untuk menyelesaikan masalah yang sedang berkecamuk di fikiran tu. Kalau ada yang dari luar KL/Selangor, kalau boleh turun ke KL, turunlah... kak Nas tak buka cawangan lagi... lagipun kalau nak berunding dengan pihak Bank2 ini, semua HQ bank terletak di Kuala Lumpur... kan? Tapi kalau pun Cawangan Bank tersebut di luar KL/Selangor, kita masih boleh buatkan juga rundingan tersebut... kan ada surat wakil yang diterima oleh pihak Bank untuk kita buatkan rundingan tu, tiada masalah pun... Ada surat tu... Insyaallah, mudahlah untuk kak Nas buat rundingan dengan mereka nanti.

Pada mereka yang telahpun bertindak menghubungi kak Nas, kak Nas ucapkan terima kasih kerana sudi berkongsi masalah anda dan menerima tunjuk ajar dari kak Nas serta seterusnya memberi kepercayaan kepada kak Nas menguruskan fail mereka. Kak Nas sangat2 berterima kasih kepada yang sudi membaca blog kak Nas ini dan kongsikan blog ini kepada yang lain. Allah yang Maha Esa telah memberikan petunjuk kepada kita semua agar jangan mengalah dan teruskan usaha dalam setiap apa yang kita lakukan. Kita masih ada peluang kedua jika ingin berubah... kak Nas hanya kongsikan sahaja apa yang kak Nas dah lalui ini dan bolehlah memudahkan dan meringankan tekanan dan bebanan bagi mereka yang dalam masalah yang sama. Terlalu ramai yang di dalam permasalahan ini dan tercari2 jalan dan maklumat untuk mengatasi masalah mereka. Kak Nas hanya boleh bantu kepada mereka  yang betul2 ingin di bantu. Jadi, sebaiknya, bacalah dahulu semua tajuk2 posting kak Nas di sini jika ada masa, tak rugi apa2 pun, free semua posting ni... cuma luangkanlah masa anda sahaja...




SELEPAS TU, KALAU YAKIN KAK NAS BOLEH MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH ANDA, JANGAN TUNGGU LAMA2 LAGI, LAGI LAMA TUNGGU, TAKUT NANTI MASALAH LAIN PULA YANG DATANG!

BILA DAH CUKUP BAJET ATAU TIDAK CUKUP BAJET PUN TAPI YANG PENTING ADA NIAT NAK BUAT PENYELESAIAN PINJAMAN TU, HUBUNGILAH KAK NAS TERUS DI TALIAN 011-1872 8509.


Maaf sangat2, Kak Nas tidak mampu nak membantu dari segi kewangan kepada Anda semua, hanya perkhidmatan yang kak Nas sediakan ini sahaja yang kak Nas dapat tawarkan kepada semua yang memerlukan... Insyaallah kak Nas tidak mengenakan bayaran yang tinggi, sekadar mengikut kemampuan Anda sahaja...


Seksanya kalau berhutang kan?... Hidup dan mati pun tidak akan tenang selagi ada hutang!  (Kak Nas dah rasa dan tempoh semua ini dahulu...)


"Semoga Allah mempermudahkan urusan kita semua dan marilah sama-sama kita berusaha untuk membebaskan diri dari bebanan hutang ini... Insyaallah."


Salam sayang dari Kak Nas untuk semua! Tabahkan lah hati dan kuatkanlah iman kita semua ya... Insyaallah.