Blog ini satu perkongsian pengalaman dan pengetahuan yang sangat berguna ke arah BEBAS HUTANG dan dalam menyelesaikan permasalahan status kewangan " BLACKLIST " DAN/ATAU " BANKRAP " dengan cara rundingan dan permohonan mahkamah untuk mendapatkan pembatalan/pelepasan status bankrap ini. Dapatkan maklumat lebih jelas dari Kak Nas di talian 011-18728509. Jangan tunggu lama2, interest bank tu berjalan ya, mulakanlah dengan melangkah ke arah peluang kedua ini.
~~ KAK NAS SEDIA MENDENGAR ~~

PENYELESAIAN MASALAH STATUS KEWANGAN BANKRAP

Sabtu, 21 Oktober 2017

PERKONGSIAN PENGALAMAN 12 TAHUN HIDUP SEBAGAI SEORANG BANKRAP!!!


PENGALAMAN INI SATU UJIAN DAN ANUGERAH ALLAH UNTUK KAK NAS KONGSIKAN KEPADA YANG MEMERLUKAN KEKUATAN DALAM MENGHARUNGI SAAT-SAAT KEPEDIHAN, KESEDIHAN, DAN TIADA LAGI KEMAMPUAN UNTUK MENGELAK DARI DIBANKRAPKAN... INSYAALLAH JIKA REDHO, KITA AKAN DAPAT KEKUATAN DAN SEMANGAT UNTUK MENERUSKAN KEHIDUPAN INI DEMI KELUARGA YANG TERSAYANG... AMIN.


SELAMAT MEMBACA SEMUA!!!

Salam semua...

Maaf ya kak Nas tambah lagi isi kandungan posting ni... Akak rasa macam banyak lagi yang tertinggal....
Walaupun perkongsian ini bagi setengah orang, menganggap ianya mengaibkan diri kak Nas sendiri... tapi kak Nas tak kisahpun sebab dulu lagi kak Nas dah jenuh dengan perasaan malu ni... dengan keluarga, rakan2, jiran tetangga, hanya kerana hutang, kita hampir hilang segalanya...

Kisah akak yang lepas ni hanya untuk memberikan kekuatan dan semangat bagi yang baru menempuh ujian ini. Apa yang kak Nas dah tempuh ni, tiada jalan pintas untuk bebas dari status bankrap. Kita kena usaha sehingga simpanan kita cukup untuk membebaskan diri dari status bankrap. Bukan setakat berharap lagi bantuan dari orang lain ataupun pinjaman dari mana-mana pihak. Kak Nas dulu tiada sapa yang membantu kak Nas, dari rundingan hingga ke pembatalan Mahkamah. Semua akak buat sendiri. Alhamdulillah ini bidang kak Nas, bacalah terus kalau nak tahu selanjutnya...

Tapi akak memang ikhlas nak cerita sikit pada semua yang membaca post akak ni, jadikan lah perkongsian ini satu rujukan, yang baik jadikanlah petunjuk, yang tak elok tu, ketepikanlah... Apa yang kak Nas dah tempoh berbelas tahun yang sudah, ada yang manis dan ada yang betul2 pahit, sebaiknya kalau boleh dan mampu, usahakanlah jalan yang paling baik dari dibankrapkan atau membankrapkan diri ni, cubalah elakkan... tipu kalau kak Nas kata seronok dibankrapkan... Apa nak buat kak Nas memang tak mampu waktu tu, memang tak mampu... lebih baik kak Nas fikirkan makan minum dan persekolahan anak2 je dulu dari diri kak Nas yang nak dibankrapkan masa tu. Akak ingat lagi satu ketika, waktu tu akak masih mampu nak berbincang dengan pihak bank dan nak bayar RM600 sebulan pinjaman yang akak ada dengan satu bank ni... Pegawai tu kata apa tau dengan kak Nas... " puan dengan jumlah RM600 ni, bank nak buat apa?.... baik bagi anak2 puan makan je lah... kami nak jumlah yang lebih tinggi lagi, ni tak cukup! "... itu lah kali terakhir akak berunding dengan pegawai bank tu, selepas dia tak nak duit tu, kak Nas suruh je dorang proceed apa yang dorang nak buat... Jadi dengan duit RM600 yang pihak bank tak nak tu akak bagilah anak2 akak makan lepas tu... Dengar ya semua yang tengah menghadapi masalah yang seperti kak Nas lalui ni... tak payahlah pening2 kalau dah peringkat sampai macam ni tau! biarkan je dorang proceed kalau dorang nak bankrapkan kita... tapi kalau yang ada harta tu, kalau sayang harta tu, kenalah berusaha dan berbincang lagi, insyaallah kalau ada yang boleh ditawarkan, nasib2 pihak bank boleh terima...

Apa2 pun kalau sekiranya cerita akak ni dapat memberi jalan bagi mengurangkan kerisauan dan kerungsingan mereka yang bermasalah status kewangan ini, tak kiralah blacklisted ke ataupun bankrap. Memang tiada jalan lain, hutang yang ada tetap perlu di bayar, jangan sekali2 terfikir untuk menambah hutang lagi, sikit2lah menyimpan, asalkan ada.

Ni cerita akak... Dari awal lagi akak dah bagitau, akak bukannya Peguam yang bertauliah ataupun bukan juga loyar buruk.....tetapi akak rajin belajar sambil bekerja, akak selalu mengalah, tunduk jadi bodoh, dibuli pekerja2 lama, akak buat juga, bekerja seperti biasa dan sambil tu akak belajar. Semua ni bagi akak kuat dan penuh dengan keazaman. Dengan pengalaman kerja yang akak buat selama 30 tahun ni, dari jadi seorang cikgu sekolah terus ke bidang perbankan dan guaman. Yang melekat lama dengan akak, inilah bidang yang paling akak seronok dan gembira, bekerja di firma Guaman. Tulah dengan fail2 peguam yang akak buat dulu, berlambak2 atas meja, dari siang sampai jauh2 malam baru balik rumah.... dah memang macam peguam rasanya masa tu. Cuma dulu tak pergi Mahkamah je, duk ofis bantu Peguam menaip dan prepare dokumen, masa nilah, akak ambil peluang juga untuk belajar sebanyak yang boleh. Sampai jauh2 malam. Susah btul nak nampak siang, bila balik je rumah, anak-anak semua dah tidur. Sambil2 tu akak buat freelance kalau tak perlu kerja lewat atau waktu cuti, untuk ambil kes2 mudah dari mereka yang memerlukan bantuan akak. Akak memang mahir dari A to Z menyediakan dokumen2 Mahkamah untuk kes bankrap dan gulung syarikat, tapi akak lebih suka buat kes bankrap serta membuat rundingan dengan pihak bank. Akak memang suka dengan kerjaya ini cuma bila dapat bos yang ... itu yang jadi stress giler dibuatnya. Tapi akak selesaikan juga tugasan yang diberi. Semua fail akak mampu uruskan sendiri. Akak berterima kasih sangat kepada bos2 akak yang banyak mengajar dan memberi akak peluang dan kepercayaan menguruskan fail2 client mereka. Kerana itulah akak dapat kesempatan belajar dari fail2 tersebut. 

Kalau nak cerita pasal kerja ni, sampai esok pun tak habis....... Sebenarnya akak bekerja kuat siang dan malam macam tu sebab nak bayar hutang juga macam orang lain, hutang2 nilah juga yang telah membankrapkan akak dan suami. 5 buah bank tu tau! (tapi akak rasa sekarang ni dalam tahun 2016 ni je, sorang boleh dapat pinjam lebih 10 bank pun dah ada... kan?), dalam 5 bank tu akak tersilap babitkan suami akak sekali dengan salah satu bank yang ada... tetapi syukur Alhamdulillah, berkat kerja siang dan malam, akak dapat juga menyimpan dan seterusnya menyelesaikan pinjaman yang melibatkan suami akak tu. Segala urusan dari A to Z, akak yang uruskan semua. Dia adalah "client" akak yang pertama akak uruskan untuk penyelesaian status kewangan ini. Akak masa tu masih lagi bankrap. Akak memang nak lepaskan suami akak dulu dari masalah bankrap ini kerana akaklah punca suami akak di bankrapkan. Perasaan bersalah yang selama ini akak tanggung, terurai sudah selepas akak berjaya mendapatkan Perintah Pembatalan status kebankrapan untuk suami akak, Syukur Alhamdulillah... itulah hikmah dari setiap pengalaman kita. Lama juga akak bankrap ni, macam2 akak dah tempoh masa berstatuskan bankrap ni. Yang paling akak tak dapat lupa adalah sewaktu mula2 akak bangun dari kesedihan kerana tidak dapat menerima hakikat yang diri ini telah dibankrapkan.... memang sedih, tapi nak buat macamana kan, nangis keluar air mata darah pun, kita tetap bankrap. Akak kuatkan semangat, bangun nak pergi kerja di tempat baru... legal firm yang mula2 akak ditawarkan bekerja di Bukit Bintang. Hari pertama pun dah diberi tanggungjawab untuk menguruskan beberapa fail pagi tu. Akak dapat selesaikan awal. Muka bos baru akak masa tu berseri2 macam puas hati sangat dengan hasil kerja akak. Akak tak bagitaupun yang akak bankrap masa interview sebab sebelum2 ni interview kalau bagitau kita bankrap, langsung satu pun tak bagi peluang, macam orang bankrap ni PENJENAYAH pula... takut dorang nak bagi kerja. Memanglah kita berhutang tp tak kanlah sampai kita nak jadi penjenayah pulak...ish3x... tak terfikir langsung akak nak buat. Sambung dari tempat kerja baru tadi ya. Bila akak tengok dari air muka bos tadi, andaian akak ingat dia seorang majikan yang baik dan akan menerima akak walaupun akak telah bankrapkan.... tetapi rupa2nya akak silap. Nilah saat yang paling sedih dan tidak akan dapat akak lupakan saat ini sampai bila2 pun.... Akak memberanikan diri berjumpa dengan bos akak tu dan meminta maaf sebab tak bagi tahu awal akak seorang bankrap (akak tahu akak silap kat sini). Akak sangka dia akan memberi akak peluang untuk terus bekerja dengan nya. Tetapi silap sangkaan akak, luaran yang kita nampak tidak selalunya sama dengan dalaman. Apa yang dia buat? Dia keluarkan duit dari purse dia, adalah dalam RM50, dia bagi pada akak, akak tergamam dan tak sempat cakap apa2 pun lagi, masa tu akak terima je sebab duit akakpun memang dah tahap genting sangat. Lepas dia bagi, dia cakap "I'm sorry Nas, we cannot accept bankrupt staff working here, this money for your taxi fare".... Aduh! masa tu punyalah sebak campur malu sangat2, kena halau sebab bankrap kan... akak pun ambil beg dan turun dari bangunan tu. Sebak di hati ini masih di tahan2 dari tadi lagi, bila sampai kat bawah je, akak terus talipon abang, suami akak... Dengar je suara dia, akak dah tak tertahan2 lagi, teresak2lah akak menangis dan mengadu pada suami akak. Alhamdulillah suami akaklah yang memberi kekuatan balik dan dia sentiasa bersama akak, dia terus datang dan ambil akak balik....  

Dalam keadaan kita macam ni, kita kena betul2 kuat tau!... ada macam2 lagi yang bakal kita tempoh dan yang penting sekali orang yang paling rapat dengan kita mesti menyokong kita sepenuhnya. Selepas kejadian tu, akak telah bernekad, lepas ni jangan bagitau awal2 kepada majikan kita yang kita bankrap. Jangan sesekali bercerita kepada sesiapa pun, kalau boleh. Tapi tulah, akak ni bukannya pandai sangat berbohong... kalau bohong pun, tak lama, akhirnya akak akan bagitau juga. Itulah sebabnya, akak pesan pada hati akak... takpe, kalau rezeki kita kat sini, lamalah kita bekerja, kalau tak pun, kita cari lagi kerja tempat lain. Dorang yang rugi sebab tak nak ambil kita... Walaupun akak terpaksa melompat2 kerja tapi dari awal akak masuk kerja di firma guaman, akak dah tersuka sangat bekerja di firma guaman sebab banyak benda yang akak boleh belajar di situ. Jadi melompat2 tempat kerja pun, akak masih tetap bekerja dengan firma guaman juga dan pengakhirannya juga dari firma guaman. Cukuplah ilmu yang akak ada ni, dah boleh bantu yang lain....Insyaallah.

Akak nekad tinggalkan kerjaya akak masa tu dengan firma Guaman yang terakhir akak bekerja di Bangsar. Akak dah penat bekerja, cukuplah, banyak masa yang terlepas bersama anak2, tahu2 je, dorang dah berkahwin dan ada keluarga masing2, ni pun tinggal yang 3 orang ni, sambil akak fokus kepada bidang hartanah dan yang bersangkut paut dengan hartanah, serta penyelesaian status kewangan ini secara sepenuh masa, sambil tu banyak juga masa terluang bersama keluarga tersayang. Suami akakpun terus menyokong akak.... Syukur sangat2 mempunyai suami yang penyabar dan pengasih ni. Dia sentiasa bersama akak di waktu susah dan sehingga kini, dah lega banyak ni....Alhamdulllah. 29 tahun dah usia perkahwinan kami. Dia membuka Syarikat yang kami namakan YN PROPERTY & NETWORK SERVICES. Dari sinilah pendapatan kami perolehi untuk meneruskan kehidupan yang sementara ini.

Selagi ada yang memerlukan perkhidmatan kami ini tak kiralah samaada untuk menjual rumah dan mendapatkan perkhidmatan bersangkutan hartanah ataupun memudahkan mereka yang telah mempunyai simpanan kewangan yang cukup untuk membuat rundingan dan permohonan Mahkamah untuk pembatalan bankrap ini, Permohonan Perlepasan Bankrap selepas 3 tahun tu, Permohonan Keluar Negara bagi Bankrap yang bekerja di luar Malaysia ataupun nak pergi Umrah/Haji, Pemfailan Penyata Pendapatan dan Perbelanjaan 6 bulan dan apa sahaja khidmat kami yang boleh meringankan tekanan dan bebanan anda, itulah yang kami berikan... pendekata, selagi ada permintaan dan Allah memberkati usaha kami ini dan memberi kami kesihatan yang baik, Insyaallah selagi itulah kami di sini.

Nak tahu semua, pada tahun 2016, baru akak tersedar dan terkira, sudah 12 tahun rupanya akak berstatuskan bankrap. Jadi pada tahun inilah juga, dengan kemampuan kewangan yang beransur baik, akak pun mula mengorak langkah untuk menguruskan fail akak sendiri. Simpanan pun dah cukup. Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan Allah. Jumlah yang dirundingkan itu, dipersetujui semua pihak bank tersebut. Pihak Insolvensi mengira keseluruhan pinjaman tersebut dan dicampur dengan kos Insolvensi yang entah kenapa banyak sangat pulak yang dorang ambil... Wallahualam.

Kalau akak ni orang yang tidak peduli dengan apa yang berlaku dalam pengiraan tersebut, sudah tentu sia2 sahaja akak kena tambah lagi jumlah tambahan pinjaman yang di minta oleh pihak Insolvensi tu. Akak memang cerewet dan akak minta pihak Insolvensi menunjukkan kiraan sebenar kepada akak, dan cara yang akak buat ini memang sepatutnya semua orang ikut. Jangan terima bulat2 apa yang dorang kirakan. Semak semula dan minta mereka tunjukan kiraan tersebut. Hasilnya begini....akak tak perlu langsung mengeluarkan sesen pun dari simpanan akak untuk menyelesaikan pinjaman akak. Potongan yang dibuat dari gaji akak setiap bulan sewaktu bekerja dahulu rupa2nya sudah mencukupi dan terlebih jumlahnya dari jumlah keseluruhan pinjaman dan kos Insolvensi. Takde langsung Pegawai Insolvensi nak memaklumkan kepada kita tentang perkara ini. Tapi takpelah. Syukur sangat2, masa dapat tahu dari mulut Pegawai tu yang mengatakan "puan tak perlu bayar apa2 pun, jumlah yang dalam akaun puan telah mencukupi keseluruhannya", tiba2 mata ni macam rasa masuk habuk pula...

Selepas tu, dalam kesibukan menguruskan penyelesaian status kewangan untuk pelanggan2 kami, akak selitkan juga urusan seterusnya yang perlu akak buat untuk fail akak sendiri.... Urusan permohonan Mahkamah. Syukur Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar. Akhirnya akak mendapat Perintah pembatalan status kebankrapan ini dari Mahkamah Kuala Lumpur yang akak buat sendiri permohonannya. Tarikh 15 FEBRUARI, 2016 tarikh penuh bermakna bagi kak Nas, tarikh inilah tarikh pembatalan perintah penerimaan dan penghukuman bankrap yang bertarikh 19.4.2004 ke atas Kak Nas. 12 tahun tu... lama tau! Syukur kepada Allah yang memberi akak peluang kedua ini. Insyaallah, akak akan kongsikan setiap apa yang semua ingin tahu tentang usaha dan tindakan yang perlu di ambil dalam membebaskan diri ini dari status kebankrapan. Dari awal berstatuskan bankrap, tiada langsung pihak Insolvensi ingin membantu kak Nas untuk mendapatkan pelepasan... masa tu akak memang tiada langsung pengetahuan tentang Bankrap dan pelepasan ini. Akak memang menyimpan dalam hati ini, akak akan bantu menyebarkan maklumat apa sahaja yang terbaik untuk semua masyarakat kita patut tahu! Akak meringankan tugas Pegawai2 Insolvensi tu tau, tapi tak mengapa, akak suka sangat buat kerja ni, boleh sambil2 jalan tempat orang. Masa akak bebas sekarang ni. 😍

Alhamdulillah kisah bankrap kak Nas dah pun berakhir setahun lebih yang sudah (dikemaskini sehingga tarikh 21.10.2017). Bacalah profile kak Nas di blog ni kalau nak tahu lebih lanjut tentang pengalaman kerja kak Nas, sememangnya berkait rapat dengan kebankrapan ini dan sememangnya kak Nas nak berbakti pula terus kepada saudara mara, rakan taulan dan umat Islam walau di mana sahaja mereka berada jika memerlukan khidmat kak Nas, jangan segan2 untuk hubungi kak Nas ya!

Walau macamana pun, nasihat akak pada semua yang dalam permasalahan yang sama dengan akak ataupun masih dalam status blacklist tu, buat lah simpanan dari sekarang jika belum lagi buat... Jangan harap pada saudara mara atau sesiapapun, jangan kita menyusahkan mereka. Ingat ya, hanya dengan simpanan kita sahaja yang boleh mengubah kembali hidup kita. Jangan tambah lagi kekusutan yang ada. Jangan cari kat mana lagi nak buat pinjaman/loan.... CUBA HINDARI DARI TERJEBAK DENGAN ALONG YA... NI ADALAH BAHANA YANG BESAR DAN SULIT KALAU TERJEBAK!!! KERANA KALAU ADA YANG DAH TERJEBAK, KAK NAS TIADA UPAYA NAK BANTU... MEMANG SUSAH NAK BERUNDING DENGAN SPESIS NI.

Balik kepada Pemiutang dari Bank2 Tempatan tu, bila duit simpanan dah agak2 boleh di buat rundingan, hubungi kak Nas terus, bertanya, "kak, cukupke kalau simpanan saya banyak ni?... biar akak yang kirakan, kalau cukup ataupun belum, akak akan mulakan rundingan dahulu, mulakan awal supaya kita masih sempat untuk menyimpan lagi seterusnya bila dah cukup taklah ambil masa yang lama, urusan akak yang di ataspun bila simpanan akak cukup je, baru akak sambung rayuan yang terakhir, cuba kira dari surat insolvensi arahkan akak untuk buat permohonan mahkamah hingga tarikh akak dapatkan Perintah tu.... tak lama kan? Sebulan lebih je prosesnya, ini adalah usaha yang luar biasa bagi akak, kalau tiada masalah dalaman. Tapi kalau ada yang boleh buat lebih cepat lagi, jom kita bekerjasama... nak?

Jangan risau, Insyaallah kalau semua dah cukup simpanan atau setakat nak bertanya dahulu, hubungilah kak Nas di talian ini


011-18728509

(Call/Whatsaap)


Insyaallah akak akan balas. Bukan semua orang boleh buat apa yang kak Nas buat ni, bukan salah pun...tak salah di segi undang2, ni hak Individu itu sendiri....yang penting sekarang kak Nas dapat bantu kurangkan kos kepada mereka yang nak selesaikan masalah status kewangan mereka..., kesian kan, hutang nak bayar lagi, nak buat sendiri tak tahu....jadi kat sinilah fungsi akak, membantu mereka supaya mereka tidak tertekan sangat. Tapi kenalah bayar juga ya....untuk cover kos akak yang kena keluarkan tu. 
Lepas selesai urusan tu semua nanti, boleh lah berkira2 bajet untuk beli rumah pulak...kan? Itupun kalau perlu khidmat kak Nas lagi, kak Nas boleh juga ikhtiar carikan kemudian, Insyaallah.

Panjang sungguh perkongsian kak Nas kali ini.... Bukan meminta simpati sesiapa pun, cuma akak nak semua yang bermasalah begini, fikirkan cara yang terbaik dan termampu untuk menyelesaikannya. Jangan tunggu dan berharap sahaja.... gandakan usaha! Jadikan kak Nas ni contoh je, yang sudah nak dekat 50 ni masih lagi kuat bekerja dan berusaha. Tak pernah mengalah, jatuh banyak kali dah... tetapi cuba juga bangun balik,... selagi kita bernafas, jangan sesekali berputus asa....Ingat tu yang muda2. Akak terpaksa bagi nasihat macam ni, sebab dah terlalu ramai yang blacklist dan bankrap dalam usia yang muda sangat. Masih panjang laluan adik2 ni, masih banyak peluang lagi... teruskan usaha ya. JANGAN SESEKALI BERPUTUS ASA!!!
Maaf ya, kalau nak di ikutkan ni, 1001 malam pun belum tentu habis cerita kak Nas ni. Jadi, kak Nas mohon berhenti dahulu di sini ya!, mungkin ada yang dah bosan tu... Berehatlah ya!...

Kepada yang tengah pening2 kepala pasal hutang tu lagi, banyak2kan berdoa dan mengadu kepada yang Esa, jangan mengadu pada manusia, takut nanti ada yang mengambil kesempatan pulak....Allah maha mendengar, lambat atau cepat, bantuanNya akan sampai juga...Insya’Allah. Banyak2kanlah berdoa dan bersabar ya!
Amin3 ya rabbul'Alamin....Alhamdulilah3x


 

NOTA TERKINI:

Ingat ya!, kalau niat kita sememangnya ingin membayar hutang yang ada, Insyaallah Allah akan mempermudahkan segala urusan kita... yakinlah!

Tiada jalan pintas untuk keluar dari status Bankrap ini, dan tiada jalan belakang untuk clearkan nama kita dari CCRIS, CTOS atau senaraihitam (Blacklisted). Setiap pinjaman perlu kita jelaskan sepenuhnya. Ada caranya, biarpun lambat tapi hutang tetap kita jelaskan sepenuhnya... Insyaallah.

Hidup kita tak akan tenang kalau hutang masih tidak dijelaskan. Nak lari ke manapun, hutang ini akan menghantui hidup kita dan keturunan kita.

Kak Nas di sini hanya tolong mengingatkan sahaja sebagai saudara seagama agar di akhirat nanti kita tidak tersangkut kerana hutang.

Apa yang kak Nas dapat bantu pun adalah dari pengalaman hidup dan pekerjaan dahulu. Insyaallah perkongsian kak Nas hanya untuk memudahkan segala urusan anda sahaja. Yang perlukan khidmat kak Nas, hubungi kak Nas terus, kak Nas sudi mendengar!


TERIMA KASIH SEMUA!


Salam Ukhwah,


Kak Nas

Semoga dipermudahkan segala usaha kita semua dalam menyelesaikan hutang yang ada.... 




KAK NAS SEDIA JADI PENASIHAT KEPADA YANG MEMERLUKAN



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera semua....

Kak Nas tahu ramai kat luar tu yang bermasalah kewangan terutamanya yang dalam status bankrap yang masih terfikir2 apa yang perlu dibuat setelah dibankrapkan?.... Jangan putus harap tau!!! Bila dah bankrap ini bukannya jalan mati. Ada rezeki nanti bayarlah... Insyaallah yakin je Allah ada bantu kita. 

Macam ni lah, jangan panik dan jangan bersedih... dah bankrap pun, kan? Apa kata hubungi kak Nas dulu... ceritakan situasi anda pada kak Nas dan kemudian kak Nas cadangkan jalan yang terbaik dan bersesuaian dengan situasi masing2 berhubung isu kebankrapan ini.

Sekiranya ada yang masih boleh diselamatkan, jangan berlengah2 lagi, terus je hubungi kak Nas kalau perlu khidmat kak Nas.

Ataupun sekiranya jalan terakhir adalah menerima dengan suratan takdir diri dibankrapkan.... Redha je lah kerana ini semua ketentuan  dari Allah. Dialah yang menentukan segalanya. Kita hanya boleh berusaha dengan sebaik mungkin dan Kak Nas pula hanya membantu mempermudahkan segala urusan yang perlu sahaja, Insyaallah....

Tugas Kak Nas sebagai Penasihat anda mengikut keperluan anda sahaja.

Dan banyak lagi persoalan2 lain yang tidak di sangka2 dalam kehidupan ini sewaktu berstatuskan kebankrapan ini.... percayalah!

Sekiranya anda perlukan seseorang untuk menjadi pendengar kepada persoalan dan permasalah anda, hubungi kak Nas segera di 011-1872 8509 (call/sms/whatsap), bila2 masa sahaja, kak Nas sedia mendengar atau membacanya... tapi biarlah yang betul2 serius dalam situasi yang buntu dan tak tahu apa lagi nak buat... Insyaallah kak Nas cuba yang terbaik dan termampu.

Kak Nas bersedia berkhidmat untuk anda secara peribadi jika diperlukan... Insyaallah.

Kadang-kadang kita perlukan seseorang untuk meluahkan apa yang terbelenggu di fikiran kita, bukan semua orang bersedia untuk mendengarnya... Insyaallah kak Nas akan cuba menjadi pendengar dan penasihat yang baik.

Kak Nas hanya ingin meringankan tekanan dan bebanan yang ada pada mereka sahaja. Kalau perlukan khidmat kak Nas, Alhamdulillah, kak Nas cuba yang terbaik dan termampu yang kak Nas dapat bantu.

Kalau mereka boleh uruskan sendiri, kak Nas tumpang gembira kerana kemahiran dan kesabaran ini bukan ramai yang ada.

Yang mana kak Nas dah selesaikan fail mereka sehingga mereka dah dapat Perintah Pembatalan atau dah dapat Sijil Perlepasan tu... bersyukurlah kepada Allah kerana dapat peluang kedua ini... Tahniah!

Kepada yang telah menggunakan khidmat kak Nas, terima kasih kak Nas ucapkan di atas peluang yang diberi kepada kak Nas untuk menguruskan fail2 anda semua sehingga selesai.


SEMOGA TERUS DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN KITA SEMUA HENDAKNYA....


011-1872 8509
(Call/sms/whatsap) 










Selasa, 17 Oktober 2017

RAMAI KAT LUAR TU DAH LAMA BANKRAP... APA LAGI, TAK NAK CUBA KE!!!



Salam Sejahtera dan sempena ramai yang sedang bercuti2 ni, kak Nas harap semua akan tenang2 dan bergembira bersama family tercinta ya!

Alhamdulillah kita semua masih bernafas sehingga ke hari ini dan kak Nas masih dapat meneruskan apa yang kak Nas gembira buat ini, hanya masa kak Nas sahaja yang agak padat sekarang ini. Walau bagaimanapun, insyaallah blog ini akan sentiasa kak Nas update untuk sebarang informasi yang patut kak Nas kongsikan kepada semua pembaca blog kak Nas ni.

Kak Nas tahu, apa yang kak Nas kongsikan di sini adalah sesuatu yang sangat peribadi dan tak semua orang akan buat seperti apa yang kak Nas buat ini.

Apa yang kak Nas nak malu lagi... tu dulu, sekarang kak Nas dah berjaya melepasi segala rintangan ketika berada dalam status kebankrapan...


Kak Nas tahu masih ramai lagi yang telah dibankrapkan, tak kira baru ke atau dah bertahun2 dibankrapkan... mungkin ada yang dah tak mahu langsung ambil tahu, dah malas memikirkan sesuatu yang di luar kemampuan, dan ada yang masih teringat2 dan mencari2 peluang untuk menyelesaikan masalah kebankrapan ini.

Macam nilah... apa kata, hubungilah Kak Nas, tak kiralah apa status kewangan anda, dapatkan pencerahan dari kak Nas, apa yang patut dibuat, sekiranya ada yang ikhlas dan memang nak bayar hutang tetapi masih diluar kemampuan.... Insyaallah, ada caranya... kita bayar dulu ikut kemampuan kita sekarang ini, ada rezeki nanti, kak Nas akan tunjukkan caranya... Semoga kita semua dapat melangsaikan hutang2 kita itu sebelum kita menghembuskan nafas terakhir ini... Aamin.

Terlalu ramai juga blacklisted yang telah dibanrapkan kerana tak tahu nak berunding dan pada siapa nak dirundingkan...

Blacklisted ini juga dipanggil nama yang telah disenarai hitamkan sehingga tidak berjaya mendapatkan sebarang pinjaman dari pihak Bank... bukan Along moden ya! Selisihlah dari terjebat dengan Pinjaman Berlesen ni... payah nak berunding nanti! Percayalah... Kak Nas tak dapat tolong kalau terbabit dengan Along Moden ni... Maaf sangat2!

Bankrap ini pula memang ramai... tak kira tua ataupun muda, sedih kalau pergi ke Mahkamah, banyaknya Petisyen Pemiutang yang terpampang di Papan Kenyataan Mahkamah... Mereka2 inilah yang akan dibankrapkan dalam masa terdekat ini.



Bagi yang telah dibankrapkan samada baru ataupun telah lama, mereka2 inilah juga ada yang terus menyepikan diri, bukannya apa... Mereka tu bukan tak nak buat apa2 tetapi tiada info atau bermacam2 info dorang perolehi yang salah dan menakutkan mereka.

Bilangan Bankrap bukan berkurangan tetapi semakin meningkat hari ke hari... menakutkan sangat!

Nasihat kak Nas, jangan menyepikan diri, salah tu... salah di sisi undang2!

Bukan untuk menakutkan, kalau sayang keluarga, hubungi kak Nas segera!

Jadi, kepada yang rasa blog kak Nas ini boleh membantu mereka2 ni, war2kan lah blog ini, kongsikanlah kepada mereka atau bagi nombor HP kak Nas ni 011-1872 8509 kepada mereka, suruh mereka hubungi kak Nas untuk mendapatkan nasihat dan pandangan. Kesian...  sampai bila dorang nak berstatus bankrap ini. Kita tak tahu hati mereka... khas nya orang Islam, hutang tetap perlu dibayar, kalau mati dan dibawa sama... kesian rohnya tak tenteram.



Bagi anak2 yang mempunyai ibu bapa yang telah diblacklisted ataupun telah dibankrapkan, cuba2lah bantu mereka... mungkin sudah sampai masanya anak2 pula membantu ibu bapa yang mempunyai masalah status kewangan ini. Sapa tahu, kan... sebab2 mereka dibankrapkan pun adalah kerana berkorban untuk anak2, kak Nas tahu ibu bapa tak akan sesekali bercerita tentang status mereka kepada anak2... inilah salah satu pengorbanan mereka yang anak2 perlu tahu.

Perhatikanlah wajah kedua ibu bapa kita... kalau mereka selalu bermenung durja, mata bengkak2 tu... mesti ada masalah besar!

Mulai malam ini, cubalah korek2 sikit bertanya kepada kedua ibu bapa kita, apa masalah mereka... mungkin sebab status blacklisted atau bankrap... 

Kak Nas yakin... ramai ibu dan bapa yang baca posting ini tidak akan bercerita masalah kewangan mereka kepada anak2... kononnya itu tanggungjawab ibu bapa... itu dulu ketika ibu dan bapa ada sumber kewangan tetapi sekarang apabila dibankrapkan, nak cari kat mana duit tu?

Jangan hipokrit, jangan berlakon lagi... anak2 semua dah besar panjang, dorang patut tahu... itu yang kak Nas buat, biar dorang faham dan belajar dari kesilapan yang kak Nas buat. Insyaallah anak2 dah boleh berfikir sendiri. 

Oklah dah panjang lebar menulis malam ni... maaflah apa yang kak Nas tulis kali ni hanya untuk bagi kesedaran pada yang memerlukan. Tiada langsung unsur2 mengaibkan sesiapa pun. Kak Nas pun sendiri sanggup mengaibkan diri bagi berkongsikan semua ini untuk kemudahan bagi mereka yang berstatus blacklisted dan bankrap ini.

Bersikap positif selalu... Insyaallah Allah akan mempermudahkan segala usaha kita dalam melunaskan hutang2 yang ada ini...





Isnin, 16 Oktober 2017

BARU ATAU LAMA BANKRAP MASIH BELUM LAPOR DIRI DENGAN INSOLVENSI


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Kak Nas tahu semakin ramai yang memerlukan maklumat ini. Senarai BLACKLIST dan BANKRAP kian hari semakin bertambah.

Wah! ramai sungguh orang kat Jabatan Insolvensi, Mahkamah dengan kes2 kebankrapan ni... sedih pulak kak Nas tengok, muka masing2 dalam kegelisahan dan tertanya2... 

Oh ya! kepada yang baru ataupun lama telah dibankrapkan tetapi masih belum melaporkan diri dengan Jabatan Insolvensi samaada mereka segan, tak tahu, takut ataupun apa saja alasan yang kak Nas tak tahu, hubungi lah kak Nas. Kak Nas akan cuba memudahkan urusan anda, 

Bagi yang nak bekerja tapi tertanya2 boleh atau tidak BANKRAP bekerja, jangan buang masa lagi... biar kak Nas tolong uruskan segera sehingga dapat membuka akaun bank untuk pembayaran gaji nanti, jangan risau apa-apa, tiada masalah yang tak boleh diselesaikan... lepas tu fokus sahaja pada kerja tu dan boleh simpan duit untuk bayar hutang yang ada Insya’Allah.

Nasihat ikhlas dari kak Nas, cuba elakkan dari meminjam lagi... mulakan lah dengan menyimpan dari sekarang dan buat kerja/bisnes sampingan jika perlu!!!

Ada lagi, bagi mereka yang ingin keluar negara atas sebab nak tunaikan UMRAH / HAJI (sekali sahaja semasa dalam status bankrap ini), ataupun kerana tugas atau kesihatan... jangan segan2 kalau perlukan khidmat kak Nas, Insyaallah kak Nas memudahkan urusan anda,  Tak perlu turun naik pejabat tu, kak Nas lengkapkan semua dokumen yang pihak Jabatan Insolvensi perlukan (dengan maklumat yang anda berikan sahaja pada kak Nas).

Jadi, Sekiranya perlu maklumat lanjut, sila hubungi terus di talian ini 03-9171 1307 (waktu pejabat: 10 - 5 ptg ISNIN HINGGA KHAMIS SAHAJA) ataupun di talian 011-18728509 /017-6191397 (bila2 masa sahaja, Insyallah kami pasti jawab). 

Semoga ramai lagi yang dapat Kak Nas bantu, InsyaAllah. War2kanlah maklumat ini ya!

Jom! Kita bebaskan diri dari status BLACKLIST DAN BANKRAP ini secara berhemah.

Biarlah berapa lama kita buat simpanan untuk membayar hutang yang ada ni, asalkan hutang yang ada ini tetap kita bayar juga akhirnya dan tak sangkut di sana nanti☝.... Aamin.

Terima kasih!