Blog ini satu perkongsian pengalaman dan pengetahuan yang sangat berguna ke arah BEBAS HUTANG dan dalam menyelesaikan permasalahan status kewangan " BLACKLIST " DAN/ATAU " BANKRAP " dengan cara rundingan dan permohonan mahkamah untuk mendapatkan pembatalan/pelepasan status bankrap ini. Dapatkan maklumat lebih jelas dari Kak Nas di talian 011-18728509. Jangan tunggu lama2, interest bank tu berjalan ya, mulakanlah dengan melangkah ke arah peluang kedua ini.
~~ KAK NAS SEDIA MENDENGAR ~~

PENYELESAIAN MASALAH STATUS KEWANGAN BANKRAP

Sunday, 13 May 2018

PERKONGSIAN PENGALAMAN 12 TAHUN HIDUP SEBAGAI SEORANG BANKRAP!!!


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Pembaca yang dihormati...

Ini update terkini dari kak Nas ya! Perkongsian kak Nas ini untuk mereka yang masih terbelenggu dengan masalah status blacklist mahupun bankrap, yang ada cara sendiri  tu alhamdulillah, tahniah kak Nas ucapkan. Kak Nas tahu ramai lagi yang kat luar sana tu masih lagi tercari2 info dan belum berbuat apa2 lagi untuk memulakan tindakan. Mungkin ada yang dah putus asa atau malas nak ambil tahu lagi pasal status mereka. Jangan macam tu...  Insyaallah, masih ada cara yang boleh difikirkan. Hubungi kak Nas, ceritakan situasi anda, kak Nas bagi jalan atau bagi pendapat... whatsapp kak Nas, PERCUMA je ni... kalau perlu khidmat kak Nas dan perlu datang ofis kak Nas, yang tu kemudian kita cerita, biar kak Nas bagi pendapat dulu.... mana tahu boleh buat sendiri ke? 


PENGALAMAN INI SATU UJIAN DAN ANUGERAH ALLAH UNTUK KAK NAS KONGSIKAN KEPADA YANG MEMERLUKAN KEKUATAN DALAM MENGHARUNGI SAAT-SAAT KEPEDIHAN, KESEDIHAN, DAN TIADA LAGI KEMAMPUAN UNTUK MENGELAK DARI DIBANKRAPKAN... INSYAALLAH JIKA REDHO, KITA AKAN DAPAT KEKUATAN DAN SEMANGAT UNTUK MENERUSKAN KEHIDUPAN INI DEMI KELUARGA YANG TERSAYANG... AMIN.


SELAMAT MEMBACA SEMUA!!!

Salam semua...

Maaf ya kak Nas tambah lagi isi kandungan posting ni... Akak rasa macam banyak lagi yang tertinggal....
Walaupun perkongsian ini bagi setengah orang, menganggap ianya mengaibkan diri kak Nas sendiri... tapi kak Nas tak kisahpun sebab dulu lagi kak Nas dah jenuh dengan perasaan malu ni... dengan keluarga, rakan2, jiran tetangga, hanya kerana hutang, kita hampir hilang segalanya...

Kisah akak yang lepas ni hanya untuk memberikan kekuatan dan semangat bagi yang baru menempuh ujian ini. Apa yang kak Nas dah tempuh ni, tiada jalan pintas untuk bebas dari status bankrap. Kita kena usaha sehingga simpanan kita cukup untuk membebaskan diri dari status bankrap. Bukan setakat berharap lagi bantuan dari orang lain ataupun pinjaman dari mana-mana pihak. Kak Nas dulu tiada sapa yang membantu kak Nas, dari rundingan hingga ke pembatalan Mahkamah. Semua akak buat sendiri. Alhamdulillah ini bidang kak Nas, bacalah terus kalau nak tahu selanjutnya...

Tapi akak memang ikhlas nak cerita sikit pada semua yang membaca post akak ni, jadikan lah perkongsian ini satu rujukan, yang baik jadikanlah petunjuk, yang tak elok tu, ketepikanlah... Apa yang kak Nas dah tempoh berbelas tahun yang sudah, ada yang manis dan ada yang betul2 pahit, sebaiknya kalau boleh dan mampu, usahakanlah jalan yang paling baik dari dibankrapkan atau membankrapkan diri ni, cubalah elakkan... tipu kalau kak Nas kata seronok dibankrapkan... Apa nak buat kak Nas memang tak mampu waktu tu, memang tak mampu... lebih baik kak Nas fikirkan makan minum dan persekolahan anak2 je dulu dari diri kak Nas yang nak dibankrapkan masa tu. Akak ingat lagi satu ketika, waktu tu akak masih mampu nak berbincang dengan pihak bank dan nak bayar RM600 sebulan pinjaman yang akak ada dengan satu bank ni... Pegawai tu kata apa tau dengan kak Nas... " puan dengan jumlah RM600 ni, bank nak buat apa?.... baik bagi anak2 puan makan je lah... kami nak jumlah yang lebih tinggi lagi, ni tak cukup! "... itu lah kali terakhir akak berunding dengan pegawai bank tu, selepas dia tak nak duit tu, kak Nas suruh je dorang proceed apa yang dorang nak buat... Jadi dengan duit RM600 yang pihak bank tak nak tu akak bagilah anak2 akak makan lepas tu... Dengar ya semua yang tengah menghadapi masalah yang seperti kak Nas lalui ni... tak payahlah pening2 kalau dah peringkat sampai macam ni tau! biarkan je dorang proceed kalau dorang nak bankrapkan kita... tapi kalau yang ada harta tu, kalau sayang harta tu, kenalah berusaha dan berbincang lagi, insyaallah kalau ada yang boleh ditawarkan, nasib2 pihak bank boleh terima...

Apa2 pun kalau sekiranya cerita akak ni dapat memberi jalan bagi mengurangkan kerisauan dan kerungsingan mereka yang bermasalah status kewangan ini, tak kiralah blacklisted ke ataupun bankrap. Memang tiada jalan lain, hutang yang ada tetap perlu di bayar, jangan sekali2 terfikir untuk menambah hutang lagi, sikit2lah menyimpan, asalkan ada.

Ni cerita akak... Dari awal lagi akak dah bagitau, akak bukannya Peguam yang bertauliah ataupun bukan juga loyar buruk.....tetapi akak rajin belajar sambil bekerja, akak selalu mengalah, tunduk jadi bodoh, dibuli pekerja2 lama, akak buat juga, bekerja seperti biasa dan sambil tu akak belajar. Semua ni bagi akak kuat dan penuh dengan keazaman. Dengan pengalaman kerja yang akak buat selama 30 tahun ni, dari jadi seorang cikgu sekolah terus ke bidang perbankan dan guaman. Yang melekat lama dengan akak, inilah bidang yang paling akak seronok dan gembira, bekerja di firma Guaman. Tulah dengan fail2 peguam yang akak buat dulu, berlambak2 atas meja, dari siang sampai jauh2 malam baru balik rumah.... dah memang macam peguam rasanya masa tu. Cuma dulu tak pergi Mahkamah je, duk ofis bantu Peguam menaip dan prepare dokumen, masa nilah, akak ambil peluang juga untuk belajar sebanyak yang boleh. Sampai jauh2 malam. Susah btul nak nampak siang, bila balik je rumah, anak-anak semua dah tidur. Sambil2 tu akak buat freelance kalau tak perlu kerja lewat atau waktu cuti, untuk ambil kes2 mudah dari mereka yang memerlukan bantuan akak. Akak memang mahir dari A to Z menyediakan dokumen2 Mahkamah untuk kes bankrap dan gulung syarikat, tapi akak lebih suka buat kes bankrap serta membuat rundingan dengan pihak bank. Akak memang suka dengan kerjaya ini cuma bila dapat bos yang ... itu yang jadi stress giler dibuatnya. Tapi akak selesaikan juga tugasan yang diberi. Semua fail akak mampu uruskan sendiri. Akak berterima kasih sangat kepada bos2 akak yang banyak mengajar dan memberi akak peluang dan kepercayaan menguruskan fail2 client mereka. Kerana itulah akak dapat kesempatan belajar dari fail2 tersebut. 

Kalau nak cerita pasal kerja ni, sampai esok pun tak habis....... Sebenarnya akak bekerja kuat siang dan malam macam tu sebab nak bayar hutang juga macam orang lain, hutang2 nilah juga yang telah membankrapkan akak dan suami. 5 buah bank tu tau! (tapi akak rasa sekarang ni dalam tahun 2016 ni je, sorang boleh dapat pinjam lebih 10 bank pun dah ada... kan?), dalam 5 bank tu akak tersilap babitkan suami akak sekali dengan salah satu bank yang ada... tetapi syukur Alhamdulillah, berkat kerja siang dan malam, akak dapat juga menyimpan dan seterusnya menyelesaikan pinjaman yang melibatkan suami akak tu. Segala urusan dari A to Z, akak yang uruskan semua. Dia adalah "client" akak yang pertama akak uruskan untuk penyelesaian status kewangan ini. Akak masa tu masih lagi bankrap. Akak memang nak lepaskan suami akak dulu dari masalah bankrap ini kerana akaklah punca suami akak di bankrapkan. Perasaan bersalah yang selama ini akak tanggung, terurai sudah selepas akak berjaya mendapatkan Perintah Pembatalan status kebankrapan untuk suami akak, Syukur Alhamdulillah... itulah hikmah dari setiap pengalaman kita. Lama juga akak bankrap ni, macam2 akak dah tempoh masa berstatuskan bankrap ni. Yang paling akak tak dapat lupa adalah sewaktu mula2 akak bangun dari kesedihan kerana tidak dapat menerima hakikat yang diri ini telah dibankrapkan.... memang sedih, tapi nak buat macamana kan, nangis keluar air mata darah pun, kita tetap bankrap. Akak kuatkan semangat, bangun nak pergi kerja di tempat baru... legal firm yang mula2 akak ditawarkan bekerja di Bukit Bintang. Hari pertama pun dah diberi tanggungjawab untuk menguruskan beberapa fail pagi tu. Akak dapat selesaikan awal. Muka bos baru akak masa tu berseri2 macam puas hati sangat dengan hasil kerja akak. Akak tak bagitaupun yang akak bankrap masa interview sebab sebelum2 ni interview kalau bagitau kita bankrap, langsung satu pun tak bagi peluang, macam orang bankrap ni PENJENAYAH pula... takut dorang nak bagi kerja. Memanglah kita berhutang tp tak kanlah sampai kita nak jadi penjenayah pulak...ish3x... tak terfikir langsung akak nak buat. Sambung dari tempat kerja baru tadi ya. Bila akak tengok dari air muka bos tadi, andaian akak ingat dia seorang majikan yang baik dan akan menerima akak walaupun akak telah bankrapkan.... tetapi rupa2nya akak silap. Nilah saat yang paling sedih dan tidak akan dapat akak lupakan saat ini sampai bila2 pun.... Akak memberanikan diri berjumpa dengan bos akak tu dan meminta maaf sebab tak bagi tahu awal akak seorang bankrap (akak tahu akak silap kat sini). Akak sangka dia akan memberi akak peluang untuk terus bekerja dengan nya. Tetapi silap sangkaan akak, luaran yang kita nampak tidak selalunya sama dengan dalaman. Apa yang dia buat? Dia keluarkan duit dari purse dia, adalah dalam RM50, dia bagi pada akak, akak tergamam dan tak sempat cakap apa2 pun lagi, masa tu akak terima je sebab duit akakpun memang dah tahap genting sangat. Lepas dia bagi, dia cakap "I'm sorry Nas, we cannot accept bankrupt staff working here, this money for your taxi fare".... Aduh! masa tu punyalah sebak campur malu sangat2, kena halau sebab bankrap kan... akak pun ambil beg dan turun dari bangunan tu. Sebak di hati ini masih di tahan2 dari tadi lagi, bila sampai kat bawah je, akak terus talipon abang, suami akak... Dengar je suara dia, akak dah tak tertahan2 lagi, akak menangis dan mengadu pada suami akak. Alhamdulillah suami akaklah yang memberi kekuatan balik dan dia sentiasa bersama akak, dia terus datang dan ambil akak balik....  

Dalam keadaan kita macam ni, kita kena betul2 kuat tau!... ada macam2 lagi yang bakal kita tempoh dan yang penting sekali orang yang paling rapat dengan kita mesti menyokong kita sepenuhnya. Selepas kejadian tu, akak telah bernekad, lepas ni jangan bagitau awal2 kepada majikan kita yang kita bankrap. Jangan sesekali bercerita kepada sesiapa pun, kalau boleh. Tapi tulah, akak ni bukannya pandai sangat berbohong... kalau bohong pun, tak lama, akhirnya akak akan bagitau juga. Itulah sebabnya, akak pesan pada hati akak... takpe, kalau rezeki kita kat sini, lamalah kita bekerja, kalau tak pun, kita cari lagi kerja tempat lain. Dorang yang rugi sebab tak nak ambil kita... Walaupun akak terpaksa melompat2 kerja tapi dari awal akak masuk kerja di firma guaman, akak dah tersuka sangat bekerja di firma guaman sebab banyak benda yang akak boleh belajar di situ. Jadi melompat2 tempat kerja pun, akak masih tetap bekerja dengan firma guaman juga dan pengakhirannya juga dari firma guaman. Cukuplah ilmu yang akak ada ni, dah boleh bantu yang lain....Insyaallah. Dah 30 tahun bekerja dengan orang, jadi dah bolehlah akak bekerja sendiri dan banyak masa untuk keluarga.

Perkhidmatan yang kak Nas sediakan adalah dalam urusan2 berikut, :-

~ untuk keluar dari status blacklist ataupun untuk elak diri dari dibankrapkan dengan khidmat perundingan dengan pihak bank/pemiutang;

~ untuk sediakan Permohonan Perlepasan Bankrap melalui Sijil dari Ketua Pengarah Insolvensi Malaysia, selepas 3 tahun berstatus bankrap (Mengikut terma dan kelulusan Jabatan Insolvensi Malaysia);

~ untuk sediakan Permohonan Keluar Negara bagi Bankrap yang bekerja di luar Malaysia, untuk dapatkan rawatan di Luar Negara ataupun nak pergi Umrah/Haji;

~ untuk sediakan Pemfailan Penyata Pendapatan dan Perbelanjaan 6 bulan;

~ untuk penyediaan dokumen Mahkamah Pembatalan dan urusan selainnya; dan apa sahaja khidmat yang boleh meringankan tekanan dan bebanan anda, itulah yang kak Nas sediakan... pendekata, selagi ada permintaan dan Allah memberkati usaha kak Nas ini dan memberi kesihatan yang baik, Insyaallah selagi itulah kak Nas di sini.

Nak tahu semua? kak Nas dibankrapkan pada tahun 2004, sejak itu akak dah mula buat potongan gaji untuk bayaran ansuran kepada Jabatan Insolvensi. Sampailah pada tahun 2016, baru akak tersedar dan terkira, sudah 12 tahun rupanya akak berstatuskan bankrap. Dengan kemampuan kewangan yang beransur baik dan ada sedikit simpanan, akak pun mula mengorak langkah untuk menguruskan fail akak sendiri. Simpanan pun dah cukup. Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan Allah. Jumlah yang dirundingkan itu, dipersetujui semua pihak bank tersebut. Pihak Insolvensi mengira keseluruhan pinjaman tersebut dan dicampur dengan kos Insolvensi yang entah kenapa banyak sangat pulak yang dorang ambil... Wallahualam.

Kalau akak ni orang yang tidak peduli dengan apa yang berlaku dalam pengiraan tersebut, sudah tentu sia2 sahaja akak kena tambah lagi jumlah tambahan pinjaman yang di minta oleh pihak Insolvensi tu. Akak memang cerewet dan akak minta pihak Insolvensi menunjukkan kiraan sebenar kepada akak, dan cara yang akak buat ini memang sepatutnya semua orang ikut. Jangan terima bulat2 apa yang dorang kirakan. Semak semula dan minta mereka tunjukan kiraan tersebut. Hasilnya begini....akak tak perlu langsung mengeluarkan sesen pun dari simpanan akak untuk menyelesaikan pinjaman akak. Potongan yang dibuat dari gaji akak setiap bulan sewaktu bekerja dahulu rupa2nya sudah mencukupi dan terlebih jumlahnya dari jumlah keseluruhan pinjaman dan kos Insolvensi. Takde langsung Pegawai Insolvensi nak memaklumkan kepada kita tentang perkara ini. Tapi takpelah. Syukur sangat2, masa dapat tahu dari mulut Pegawai tu yang mengatakan "puan tak perlu bayar apa2 pun, jumlah yang dalam akaun puan telah mencukupi keseluruhannya", tiba2 mata ni macam rasa masuk habuk pula...

Selepas tu, dalam kesibukan menguruskan penyelesaian status kewangan untuk pelanggan2 kami, akak selitkan juga urusan seterusnya yang perlu akak buat untuk fail akak sendiri.... Urusan permohonan Mahkamah. Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar. Akhirnya akak mendapat Perintah pembatalan status kebankrapan ini dari Mahkamah Kuala Lumpur yang akak buat sendiri permohonannya. Syukur kepada Allah yang memberi akak peluang kedua ini. Insyaallah, akak akan kongsikan setiap apa yang semua ingin tahu tentang usaha dan tindakan yang perlu di ambil dalam membebaskan diri ini dari status kebankrapan. Dari awal berstatuskan bankrap pada tahun 2004, tiada langsung pihak Insolvensi ingin memberi maklumat kepada kak Nas bagaimana mendapatkan pelepasan ataupun urusan pembatalan... masa tu akak memang tiada langsung pengetahuan tentang Bankrap dan pembatalan ini. Akak memang berhasrat selepas ini akan bantu menyebarkan maklumat apa sahaja yang terbaik untuk semua masyarakat kita patut tahu! Akak dah meringankan tugas Pegawai2 Insolvensi tu tau tapi tak dihargaipun, tapi tak mengapalah, akak suka dan minat sangat buat kerja2 ni. Masa akak bebas sekarang ni pun.

Alhamdulillah kisah bankrap kak Nas dah pun berakhir. Jadi, kepada yang memerlukan khidmat kak Nas, jangan segan2 untuk hubungi kak Nas ya!

Walau macamana pun, nasihat kak Nas pada semua yang dalam permasalahan yang sama ataupun masih lagi berstatus blacklist tu, buat lah simpanan dari sekarang jika belum lagi buat... Jangan harap pada saudara mara atau sesiapapun, jangan kita menyusahkan mereka. Ingat ya, hanya dengan simpanan kita sahaja yang boleh mengubah kembali hidup kita. Jangan tambah lagi kekusutan yang ada. Jangan cari kat mana lagi nak buat pinjaman/loan.... CUBA HINDARI DARI TERJEBAK DENGAN ALONG YA... NI ADALAH BAHANA YANG BESAR DAN SULIT KALAU TERJEBAK!!! KERANA KALAU ADA YANG DAH TERJEBAK, KAK NAS TIADA UPAYA NAK BANTU... MEMANG SUSAH NAK BERUNDING DENGAN SPESIS NI.

Apa2 pun, jangan risau, Insyaallah kalau semua dah ada cukup bajet atau setakat nak bertanya dahulu, hubungilah kak Nas di talian ini


011-18728509

(Call/Whatsaap)


Kepada yang tengah pening2 kepala pasal hutang tu lagi, banyak2kanlah berdoa dan mengadu kepada yang Esa, jangan mengadu pada manusia, takut nanti ada yang mengambil kesempatan pulak.... Allah maha mendengar, lambat atau cepat, bantuanNya akan sampai juga...Insya’Allah. Banyak2kanlah berdoa dan bersabar ya!
Amin3 ya rabbul'Alamin....Alhamdulilah3x


 

NOTA TERKINI:

Ingat ya!, kalau niat kita sememangnya ingin membayar hutang yang ada, Insyaallah Allah akan mempermudahkan segala urusan kita... yakinlah!

Tiada jalan pintas untuk keluar dari status Bankrap ini, dan tiada jalan belakang untuk clearkan nama kita dari CCRIS, CTOS atau senaraihitam (Blacklisted). Setiap pinjaman perlu kita jelaskan sepenuhnya. Ada caranya, biarpun lambat tapi hutang tetap kita jelaskan sepenuhnya... Insyaallah.

Hidup kita tak akan tenang kalau hutang masih tidak dijelaskan. Nak lari ke manapun, hutang ini akan menghantui hidup kita dan keturunan kita.

Kak Nas di sini hanya tolong mengingatkan sahaja sebagai saudara seagama agar di akhirat nanti kita tidak tersangkut kerana hutang.

Apa yang kak Nas dapat bantu pun adalah dari pengalaman hidup dan pekerjaan dahulu. Insyaallah perkongsian kak Nas hanya untuk memudahkan segala urusan anda sahaja. Yang perlukan khidmat kak Nas, hubungi kak Nas terus, kak Nas sudi mendengar!



TERIMA KASIH SEMUA!


Salam Ukhwah,


Kak Nas

Semoga dipermudahkan segala usaha kita semua dalam menyelesaikan hutang yang ada.... 




Wednesday, 21 March 2018

MASIH RAMAI LAGI YANG TAKUT... RUGILAH KALAU MACAM TU


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera semua....

Pagi-pagi ni cuma nak bagitahu pada yang belum lagi buat apa-apa tindakan walaupun bertahun-tahun dah berstatus bankrap ataupun dulu belum ada kemampuan, sekarang baru rezeki datang balik... eloklah mulakan tindakan, jangan tunggu-tunggu lagi ya... rugi buang masa kalau asyik menunggu sahaja.

Takut?

Sampai bila nak takut?

Kalau sebab takut atau malu... buanglah semua perasaan ni, tak kemana nanti.

Bukan ada orang lain nak tolong pun... kita sendirilah yang mesti berusaha untuk keluar dari belenggu masalah hutang ini.

Okaylah kak Nas tak nak tulis banyak2 lagi, memang sekadar nak mengingatkan lagi je kepada yang masih belum buat sebarang tindakan awal.... Ya berurusan dengan pihak Insolvensi ni dulu untuk yang di jatuhkan hukuman BANKRAP ni!!!

Kalau tak tahu status lagi tu, buatlah semakan dulu, nak mudah, dengan kak Nas pun boleh buat semakan ni... hubungi jelah kak Nas ya!

011-1872 8509
(CALL/WHATSAP)

Tentang hal Insolvensi tu, Upah je kak Nas kalau tak tahu, takut, malu ke atau apa2 sahaja sebabnya kerana kalau tak buat sekarang, bila lagi... betul tak? Rugi masa yang ada ni... kita pun tak tahu bila Allah akan menjemput kita. Walaupun kita tak dapat bayar sekaligus hutang kita yang ada tu... yang penting kita ada niat untuk membayarnya, niat tu mestilah bermula dengan tindakan awal ni... buat ikut kemampuan yang ada dulu.

Tapi bagi yang nak segera keluar dari status bankrap ni pula, bajet mestilah ada... bukan cakap je tau, mesti duit dah ada dalam tangan betul2... nanti penat2 berunding, bajet pulak lari ke atau simpanan takde lagi atau tak mencukupi, buang masa jelah macam tu, kan? JADI kalau kata nak segera tu, pastikan bajet dah cukup ya... kita boleh buatkan anggaran kasar dulu, biar anggaran tu berlebih jangan terkurang... yang lebih tu kira Alhamdulillah... Okay semoga apa yang kak Nas bagitau ni sedikit sebanyak dapat membantu semua... terima kasih!






Tuesday, 6 March 2018

PEMBERI SEMANGAT!

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Salam Sejahtera Pembaca yang dikasihi,

Untuk pengetahuan semua, di bawah ini adalah salah satu iklan yang sentiasa berligar di FB Group.

Iklan ini untuk memaklumkan kepada sesiapa yang dah ada cukup simpanan/bajet sendiri nak clearkan hutang, nama mereka yang telah di BLACKLIST kan  ataupun bagi BANKRAP yang tak tahu nak buat apa2 untuk batalkan status BANKRAP nya... Tapi simpanan/bajet mesti adalah ya... Kami akan rundingkan bagi mendapatkan jumlah penyelesaian yang terendah dan termampu dibayar. Kami juga akan buatkan sekali Pembatalan status BANKRAP di Mahkamah. Buatkan sehingga selesai. Pasti puashati dan lega. Tak perlu pening2 kepala, hidup akan tenang kembali. 

Berbincanglah dengan  kami dulu sebelum buat apa2 ya, untuk kurangkan kos ataupun sebarang nasihat yang berkaitan... InsyaAllah mana tahu kami boleh bantu, Kan?

Jadi jgn tunggu lama2 lagi terus hubungi kami di talian 03-91711307 (Waktu Pejabat) / 011-15190468 / 017-6191397 / 011-18728509

Terima kasih. 


FB PAGE: KALAU SUDI SILALAH "LIKE" PAGE INI YA.

https://www.facebook.com/ynpropertynnetworkservices




Beratnya...


Tapi jangan putus asa, pasti ada jalannya kalau terus berusaha...


Friday, 2 March 2018

MOHON BACA POSTING INI, RAMAI PERLU TAHU


Salam Sejahtera semua Pembaca yang dikasihi,

3 tahun yang lepas adalah tahun-tahun yang banyak mengajar kak Nas tentang kesabaran, keikhlasan dan kemaafan.

Kita ni hanya makhluk Allah yang kerdil sangat dan tak akan terlepas dari melakukan kesilapan, begitu juga pada diri kak Nas ini. Hanya Allah yang menentukan kak Nas masih di sini menjalankan khidmat ini. Kak Nas hanya berserah sahaja pada Yang Maha Esa sebab kak Nas hanya mampu buat apa yang termampu buat dan Insyaallah apa yang kak Nas buat adalah yang terbaik untuk semua. Tentang bayaran kak Nas tu, kalau ada yang kata bayaran kak Nas mahal, bagitaulah kak Nas, kak Nas akan kurangkan kos, ada caranya... Insyaallah.

Kak Nas tahu ramai yang ingin bebas dari status BANKRAP ini... terlalu ramai sangat. Ada yang berimpian untuk mendapatkan PERLEPASAN tanpa perlu membayar apa2 pun pada pihak Pemiutang. Ada yang nak buat PEMBATALAN tapi kekurangan bajet atau simpanan yang ada, dengan kos Insolvensi lagi, dengan upah kak Nas lagi... kan?

Macam nilah, kalau dah ada bajet tu, datanglah berbincang dengan kak Nas terus, nanti kita cuba fikirkan apa yang terbaik boleh di lakukan.

Tentang PERLEPASAN tu... hubungi kak Nas kalau nak tahu syarat2 basic yang perlu ada pada mereka yang ingin memohon perlepasan ini... Jadi kalau syarat2 tu dah ada dan kalau nak dapatkan khidmat kak Nas untuk buat permohonan ini, silalah, di alu2kan sangat, jangan tak buat, rugilah kalau tak nak mencuba. 

Tetapi, kalau basic pun tak ada lagi, boleh juga hubungi kak Nas untuk memulakan tindakan awal yang patut di buat... kalau tak bertindak sekarang, bila lagi, kan?

Kalau orang yang rapat dengan kita atau sesiapapun dia, sekiranya kita tahu dorang BANKRAP, buatlah sesuatu bagi pihak mereka... mungkin dorang dah "give up", dah bertahun2 BANKRAP, usia dah lanjut, sakit, OKU dan sebagainya, hubungi lah kak Nas, kita berbincang sama2 apa yang kita boleh buat untuk mereka.

Tentang PEMBATALAN pulak, tindakan ini patut di pilih oleh mereka yang masih perlukan untuk membuat pinjaman akan datang untuk beli rumah/kereta atau sebarang alasan tersendiri. Yang penting hati dah pun tenang sangat lepas hutang dah selesai penuh. Pihak Bank pun tiada ragu2 untuk berikan pinjaman lagi.

Dalam tindakan untuk mendapatkan pembatalan ini, posting2 sebelum ini telahpun dimaklumkan. Jadi rajin2lah membaca ya.

Rasanya setakat ini sahaja yang dapat kak Nas tuliskan di sini. Semoga usaha anda semua untuk keluar dari hutang mahupun status BANKRAP ini dipermudahkan Allah hendaknya.

Ingatlah,





Ingat mengingati sesama kita sahaja