Khamis, 23 Februari 2017

INGATLAH JANGAN BIAR ORANG AMBIL KESEMPATAN PADA DIRI KITA

بِسْمِ اللّهِ الرَّØ­ْمَنِ الرَّØ­ِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَØ­ْمَØ©ُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Kalau cerita mengenai mengambil kesempatan ini, macam-macam situasi yang ramai telah tempuhi.

Kita ini manusia yang sememangnya banyak kelemahan diri. Kalau nak di senaraikan, berjela2 dan bersambung2.... fuhh tak terkira.

Tapi bagi kak Nas, satu pengajaran dari apa yang telah berlaku dahulu... JANGAN SEKALI2 BERKONGSI KELEMAHAN DIRI KITA TU... lagi kita bersikap ikhlas serta menonjolkan kelemahan diri kita, lagi senang kita dipergunakan oleh orang lain untuk kepentingan diri mereka.

Akak tak tahu situasi orang lain, tapi inilah yang akak telah tempuh selama 12 tahun lepas. Jadi kalau nak dengar nasihat ni, hanya berhati2 jelah ya bila berkongsi tentang kelemahan diri... ok 😍👍👌.

Posting kali ini kak Nas nak bagitau, akak faham ramai yang nak bebaskan diri dari status bankrap ni, tapi ada yang tak mampu lagi dan ada tu, dah ada cukup simpanan tapi tak tahu macamana nak mula dan ada tu juga duit dah memang lama cukup sebab dah ditolak dari gaji je terus untuk buat potongan Insolvensi tu... dah berbelas tahun wow! tentu dah banyak, kan, pun kesian, tak ada sesiapa di Jabatan Insolvensi tu nak maklumkan yang duitnya dah cukup untuk buat pembatalan... 😔 sedih...kan? Lagi satu kes ni, duit dah ada tapi cukup2  untuk penyelesaian penuh dan kos Insolvensi tu ??? 12% ke 14%.... cukup juga lah katanya, tapi tak cukup untuk upah kak Nas je.... kesian, kak Nas dengar... mahal sangat ke ? kak Nas tanya? Dia kata tak mahal? cuma tak cukup lagi... Kak Nas pun cadangkanlah gini... buat semua sendiri, boleh? kak Nas ambil upah ajar je... kurang sikit kosnya... Alhamdulillah, itulah yang sesuai untuk rakan kita ni... jadi kak Nas ajarkan lah sehingga dia sendiri pergi ke Mahkamah dengan penuh keyakinan dan akhirnya dapatlah dia PERINTAH PEMBATALAN tu dengan hasil kerjanya sendiri... Alhamdulillah sorang lagi selesai problem Bankrap ni...

Kalau kena gayanya, senang aje jalan penyelesaian yang boleh dibuat, kan? Insyaallah kalau ada jalan mempermudahkan urusan ini, kak Nas akan ajarkan.

Kalau yang payah sangat tu, bila ada Pegawai2 Bank tu yang tak nak langsung bekerjasama membantu kita2 ni yang ada niat nak bayar hutang... kan?

Ya.. Kak Nas tahu korang pun bekerja tapi janganlah buat bank tu korang yang punya, apa salahnya korang bawakan permohonan dan rayuan kita2 ni ke pihak atasan kalau korang tak boleh buat keputusan lagi... tak rugi pun kalau korang bantu, kan... orang nak bayar bukan nak rompak bank... betul tak? mesti ramai yang kata betul tu... 👌👍

Kak Nas harap pegawai2 bank berubah lah jadi lebih perihatin dan ada perasaan sikit, senang sikit untuk kak Nas buat rundingan dengan korang tapi taklah semua ya, yang berhati mulia tu, kak Nas doakan mereka dan keluarga mereka dilindungi Allah dan bahagia hingga ke anak cucu cicit...

Kita semua termasuk kak Nas sendiri, baiki lah diri kita ni, masa dah suntuk ni... apa yang ada di dunia ni hanya sementara sahaja... kalau tolong orang, ni saham kita, tak banyak pun, tentu ada yang lepas ke atas juga insyaallah...

Kak Nas juga berharap Pengarah2 Bank tu kalau ada masa, bacalah blog kak Nas ni 😂😂😂 gelak2 lah, tak kisah dah...

Akak tulis apa yang betul, kan?... kita kat sini sementara je, tak kira muda ke tua ke, kaya ke, miskin ke... Allah nak jemput, sekejap je...  Jadi selagi bernafas, buatlah yang terbaik untuk diri dan semua orang di sekeliling kita ya...

Macam ni lah, akhirkata dari kak Nas, kalau ada yang nak buat pembatalan ke atau pelepasan, hubungi kak Nas segera ya, kita rancang baik2 dan cari rumusan terbaik dan termampu kita buat sama2... camne? Hah cepat contact kak Nas 011-1872 8509, jom bayar hutang dulu ya...

kak Nas ke tu? 😆😆





Ahad, 19 Februari 2017

KAK NAS SEDIA JADI KONSULTAN ANDA...



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera semua....

Kak Nas tahu ramai kat luar tu yang bermasalah kewangan terutamanya yang dalam status bankrap yang masih terfikir2 apa yang perlu dibuat setelah dibankrapkan?.... Jangan putus harapan tau!!!

Macam ni lah, apa kata hubungi kak Nas dulu... ceritakan situasi anda pada kak Nas dan kemudian kak Nas cadangkan jika jalan yang terbaik adalah menggunakan khidmat kak Nas sebagai konsultan Peribadi anda untuk sebarang nasihat berhubung isu kebankrapan ini ataupun untuk mengelak dari dibankrapkan jika situasi masih boleh diselamatkan. Ataupun sekiranya jalan terakhir adalah membankrapkan diri sendiri.... semua keputusan adalah ditangan anda. Kak Nas hanya membantu mempermudahkannya sahaja, Insyaallah....

Tugas Kak Nas sebagai Konsultan anda merangkumi:-

1) Memberi tunjuk ajar untuk memulakan rundingan sekiranya masih sempat lagi walaupun telah menerima serahan "Notis Kebankrapan" mahupun "Petisyen Pemiutang"... yang penting ada sumber wang untuk memulakan rundingan bagi mengelakkan status BANKRAP ni...

2) Tapi sekiranya tiada upaya untuk membuat sebarang rundingan, buat apa nak fikir sampai nak pening2 kepala... Redha je lah ya... Kak Nas boleh jadi konsultan anda dan bila-bila masa sahaja bersedia menjawab sebarang pertanyaan berhubung dengan Insolvensi.  (Jangan takut dan risau!!! Bankrap ni hanya status je pun... masih banyak peluang lagi, rezeki Allah luas terbentang, usaha sahaja yang perlu di tingkatkan... Insyaallah)

3)   Memberikan tip-tip bagaimana nak mencari pekerjaan atau berniaga serta mendapatkan pekerjaan tanpa perlu risau Majikan memberhentikan anda apabila mengetahui diri anda telah dibankrapkan.

4)    Sebarang soalan yang timbul nanti apabila berstatus bankrap, anda tidak perlu lagi pening-pening kepala kerana kak Nas bersedia untuk membantu sekiranya di perlukan, termasuklah nasihat untuk mendapatkan pelepasan setelah 5 tahun dibankrapkan (Kelulusan atas budi bicara Ketua Pengarah Insolvensi Malaysia).

5)  Untuk dapatkan jumlah termampu dan terendah untuk bayaran bulanan kepada Pihak Insovensi, kemudian bekerja atau berniaga dengan tenang tanpa risau lagi pasal pemungut hutang tu, TAPI jangan sampai lupa pulak bayaran kepada Insolvensi ni ya, sia2 je lapor diri dengan Insolvensi tapi tak bayar, susah jugak ni, nanti waran tangkap keluar sape susah... keluarga kita lah nanti. Jadi, sekiranya bayaran dengan Insolvensi pun masih membebankan, jangan sampai tertunggak lama-lama, bawalah berbincang dengan pegawai fail anda tu ya;

6)   Sebarang kemusykilan ini akan di bantu kak Nas sehingga anda telah mempunyai cukup simpanan dan bersedia untuk meneruskan tindakan bagi menguruskan penyelesaian pinjaman anda kemudian, kalau pun masih tak cukup simpanan, tapi pekerja swasta masih ada peluang kedua dengan menggunakan simpanan KWSP mereka (Kena sabarlah ya... tunggu hingga umur 50 tahun untuk pengeluaran Akaun 2 dan umur 55 tahun untuk pengeluaran keseluruhan akaun 1 tu - BUKAN pengeluaran sebelum mencapai umur2 tersebut, (MAAF! sangat2 kak Nas tak buat kerja ' illegal ' macam tu dan kak Nas harap semua yang membaca posting ni juga janganlah menggunakan khidmat orang ketiga yang tinggi risiko dan salah tu ya, lain pulak jadinya nanti.... ingat ya pesan kak Nas ni 😆

Dan banyak lagi persoalan2 lain yang tidak di sangka2 dalam kehidupan ini sewaktu berstatuskan kebankrapan ini.... percayalah!

Sekiranya anda perlukan seseorang untuk menjadi pendengar kepada persoalan dan permasalah anda, hubungi kak Nas segera di 011-1872 8509 (call/sms/whatsap), bila2 masa sahaja, kak Nas sedia mendengar atau membacanya... tapi biarlah yang betul2 serius dalam situasi yang buntu dan tak tahu apa lagi nak buat... Insyaallah kak Nas cuba yang terbaik dan termampu.

Kak Nas bersedia berkhidmat untuk anda secara peribadi...Insyaallah.

Kadang-kadang kita perlukan seseorang untuk meluahkan apa yang terbelenggu di fikiran kita, bukan semua orang bersedia untuk mendengarnya... Insyaallah kak Nas akan cuba menjadi pendengar dan penasihat yang baik.




 

Sabtu, 18 Februari 2017

NILAH PUAN NAFISAH YANG LEBIH MESRA DI PANGGIL KAK NAS (RE-POSTING)



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Ramai mungkin tertanya2 siapa kak Nas ni yang tiba2 muncul cuba membantu orang ramai untuk keluar dari belenggu status blacklisted dan bankrap ni. Kalau nak tahu butir2 lengkap kak Nas, bacalah profile kat blog ni ya. Tekan je kat profile bawah tu, muncullah profile kak Nas tu... senang kenal kan? 😊

Sebenarnya bukan baru2 ni je khidmat ini kak Nas sediakan, dah lama sangat sebenarnya... dari sejak bekerja dengan firma guaman lagi... tetapi masa tu khidmat ni dibuat tanpa bernaung di bawah mana2 syarikat pun sebab masa tu masih bekerja. Buat secara Freelance je... Bila semangat tu meningkat dan menyala2... lebih2 lagi apabila kak Nas dapati permintaan untuk khidmat ini begitu diperlukan sekarang ni sebab ramai sangat yang blacklisted dan bankrap, dan kak Nas pun telah berjaya membantu ramai keluar dari status blacklisted dan kebankrapan ini dengan bayaran yang mengikut kemampuan mereka. Kak Nas faham dan maklum keadaan kewangan mereka ketika dalam terdesak ini. Itulah sebabnya kak Nas hanya mengambil sedikit kos sahaja yang begitu berpatutan.

Alhamdulillah... Sekarang ni khidmat kak Nas dah hampir 2 tahun pun di bawah Syarikat YN PROPERTY & NETWORK SERVICES. Syarikat ini pun syarikat perkhidmatan dalam pengurusan yang bersangkutan pinjaman perumahan, penjualan dan pembelian hartanah dan penyelesaian sebarang masalah, jadi perkhidmatan kak Nas masih termasuk dalam perkhidmatan syarikat tersebut.

Nak sampai ke sini, pelbagai ranjau berduri kak Nas dah tempoh... Syukur Alhamdulilah Allah memberkati usaha kak Nas ini, kak Nas masih di sini... Semoga tahun-tahun mendatang ini lebih ramai lagilah hendaknya mereka yang dapat kak Nas bantu untuk bebaskan diri mereka dari masalah status kewangan blacklisted dan Kebankrapan ini Insyaallah... doakan kak Nas sihat dan panjang umur hendaknya... Aamin

Kat bawah ni foto kak Nas dan apa yang kak Nas boleh bantu pada yang memerlukan pun ada dituliskan di bawah ini.

Ingat ya! Kalau ada yang membaca posting kak Nas ni, baru2 ini mereka ada menerima Notis Kebankrapan ataupun Petisyen Pemiutang dan tarikh Sebutan/Bicara pun dah diberi sama, janganlah panik sangat... walaupun tarikh tu dah hampir sangat, contactlah kak Nas, mana tahu kak Nas boleh tolong... kan? Insyaallah kak Nas cuba bantu yang terbaik dan termampu untuk semua... Ni no direct kak Nas, 011-1872 8509 (call/sms/whatsapp/wechat)



Kalau dah baca profile kak Nas, tentu dah tahu... kan? Kerjaya kak Nas dahulupun memang dari bidang Perbankan dan juga di firma Guaman di bidang Litigasi dan berurusan dengan kes Kebankrapan dan Penggulungan Syarikat. Lama tu taklah lama juga... tapi apa yang kak Nas boleh buat dah cukup lengkap untuk membantu orang lain keluar dari status bankrap ini jika mereka telah mempunyai simpanan yang cukup. Kak Nas bukanlah peguam, tetapi hanyalah salah seorang kakitangan yang agak penting jugalah... 😆💪😆 Tapi almaklumlah, apalah sangat tu, kan... belajar pun bukan tinggi. Harapkan pengalaman kerja sahaja yang berpuluh tahun tu. Tu yang ramai bagi ni👍pada kak Nas. Alhamdulillah sangat-sangat tau!, Pengalaman kerja tersebut sememangnya satu anugerah yang tidak ternilai. Alhamdulillah, banyak jugalah fail2 yang telah dibuka dan dapat di selesaikan dengan jalan terbaik. Dan sehingga ke hari ini, tak pernah juga putus pelanggan yang terus menghubungi kak Nas bagi mendapatkan khidmat nasihat kak Nas ini, walaupun di bawah syarikat di atas tu, kak Nas masih buat secara Freelance sahaja, tapi rezeki Allah ini cukup untuk kak Nas. Kak Nas akan teruskan usaha ini selagi ramai yang masih memerlukan khidmat kak Nas... Insyaallah.

Perkhidmatan yang kak Nas berikan ini memang terlalu peribadi 😎dan tidak semua orang suka diwar2kan masalah mereka. Itulah sebabnya kak Nas tak ambil testimoni dari mereka2 yang telah kak Nas bantu. Cuma kalau nak tengok juga, datanglah jumpa kak Nas, kak Nas tunjukkan sikit2 tu, boleh lah, Insyaallah...  

Apa yang kak Nas buat ini adalah perkhidmatan yang bukan seperti AKPK ataupun PPIM... tak sama langsung ya! Untuk mengurangkan kos pelanggan kak Nas, kak Nas lebih suka memberi "tunjuk ajar" kalau orang yang nak khidmat kak Nas ini sememangnya sangat2 perlukan khidmat kak Nas tetapi dalam masa yang sama, mereka kekurangan bajet... Ada cara lain, Hubungilah kak Nas terus ya!

Apa2 pun lebih baik hubungi kak Nas dahulu sebelum buat keputusan ya... Semoga usaha kita ini dipermudahkan Allah... Amin.

Satu lagi kak Nas nak bagitau di sini, perkhidmatan kak Nas ni bukan saja suka2 je tau!... walaupun kak Nas buat secara freelance atau sampingan sahaja, khidmat kak Nas ini ikhlas dan wujud, bukan scammer...  Nak datang kat pejabat tu, google la nama YN PROPERTY & NETWORK SERVICES, mesti ada alamat kat situ, boleh semak urusan dan lokasi di sana... tapi mesti buat appointment dulu tau, nanti penat je datang, kak Nas banyak buat appointment diluar atau di tempat pelanggan kak Nas bagi memudahkan urusan pelanggan. PERMINTAAN PELANGGAN KAK NAS SENTIASA DIUTAMAKAN. Jadi sebaiknya jika rasa sangat2 perlu jumpa kak Nas segera, call direct kak Nas 011-1872 8509, kita nak jumpa di pejabat atau di luar pejabat, terpulanglah... tak perlulah kita ' formal ' sangat, yang penting kita bertemu dan berbincang apa yang terbaik untuk menyelesaikan masalah yang sedang berkecamuk di fikiran tu. Kalau ada yang dari luar KL/Selangor, kalau boleh turun ke KL, turunlah... kak Nas tak buka cawangan lagi... lagipun kalau nak berunding dengan pihak Bank2 ini, semua HQ bank terletak di Kuala Lumpur... kan? Tapi kalau pun Cawangan Bank tersebut di luar KL/Selangor, kita masih boleh buatkan juga rundingan tersebut... kan ada surat wakil yang diterima oleh pihak Bank untuk kita buatkan rundingan tu, tiada masalah pun... Ada surat tu... Insyaallah, mudahlah untuk kak Nas buat rundingan dengan mereka nanti.

Pada mereka yang telahpun bertindak menghubungi kak Nas, kak Nas ucapkan terima kasih kerana sudi berkongsi masalah anda dan menerima tunjuk ajar dari kak Nas serta seterusnya memberi kepercayaan kepada kak Nas menguruskan fail mereka. Kak Nas sangat2 berterima kasih kepada yang sudi membaca blog kak Nas ini dan kongsikan blog ini kepada yang lain. Allah yang Maha Esa telah memberikan petunjuk kepada kita semua agar jangan mengalah dan teruskan usaha dalam setiap apa yang kita lakukan. Kita masih ada peluang kedua jika ingin berubah... kak Nas hanya kongsikan sahaja apa yang kak Nas dah lalui ini dan bolehlah memudahkan dan meringankan tekanan dan bebanan bagi mereka yang dalam masalah yang sama. Terlalu ramai yang di dalam permasalahan ini dan tercari2 jalan dan maklumat untuk mengatasi masalah mereka. Kak Nas hanya boleh bantu kepada mereka  yang betul2 ingin di bantu. Jadi, sebaiknya, bacalah dahulu semua tajuk2 posting kak Nas di sini jika ada masa, tak rugi apa2 pun, free semua posting ni... cuma luangkanlah masa anda sahaja...




SELEPAS TU, KALAU YAKIN KAK NAS BOLEH MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH ANDA, JANGAN TUNGGU LAMA2 LAGI, LAGI LAMA TUNGGU, TAKUT NANTI MASALAH LAIN PULA YANG DATANG!

BILA DAH CUKUP BAJET ATAU TIDAK CUKUP BAJET PUN TAPI YANG PENTING ADA NIAT NAK BUAT PENYELESAIAN PINJAMAN TU, HUBUNGILAH KAK NAS TERUS DI TALIAN 011-1872 8509.


Maaf sangat2, Kak Nas tidak mampu nak membantu dari segi kewangan kepada Anda semua, hanya perkhidmatan yang kak Nas sediakan ini sahaja yang kak Nas dapat tawarkan kepada semua yang memerlukan... Insyaallah kak Nas tidak mengenakan bayaran yang tinggi, sekadar mengikut kemampuan Anda sahaja...


Seksanya kalau berhutang kan?... Hidup dan mati pun tidak akan tenang selagi ada hutang!  (Kak Nas dah rasa dan tempoh semua ini dahulu...)


"Semoga Allah mempermudahkan urusan kita semua dan marilah sama-sama kita berusaha untuk membebaskan diri dari bebanan hutang ini... Insyaallah."


Salam sayang dari Kak Nas untuk semua! Tabahkan lah hati dan kuatkanlah iman kita semua ya... Insyaallah.






Jumaat, 17 Februari 2017

KEMUDAHAN SEMUA PEMBACA YANG BERMASALAH STATUS KEWANGAN


Makluman....

Seramai 820,000 org Rakyat Malaysia yang telah di Senarai Hitam untuk ke luar negara hari ini. (Termasuk yg nak pi Haji atau Umrah)  Untuk mengetahui status anda, boleh layari...

http://sspi2.imi.gov.my/default.aspx atau klik pada link tersebut untuk semakan lebih lanjut.

👆Semak jangan x semak ya, jgn lupa share ..... sharing is caring 😘