Ahad, 4 September 2016

JANGAN LARI, MASALAH TIDAK AKAN SELESAI, PERCAYALAH...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua....

Rajin pulak malam2 ni kak Nas nak menaip posting baru ni... tengah ada perkara yang patut kak Nas kongsikan kepada yang perlu...

Akak ada terbaca siang tadi, bertambah2 lagi jumlah orang2 kita yang telah dibankrapkan. Redha je lah kepada yang telah dibankrapkan tu. Kita jangan salahkan sesiapapun bila hukuman bankrap dah dijatuhkan.

Nasihat kak Nas, ambil ikhtibar apa yang telah terjadi, jangan persalahkan diri sendiri juga, bukan hukum mati pun, kan? Kalau asyik sedih je dan menyesali nasib, bila pulak nak cari duit untuk bayar balik kan?... Bangun dik! kakak! atau abang!

Sementara kita masih bernafas ni, tambahkan lah usaha yang kita buat sekarang, ketepikan sikit untuk bayar hutang yang ada tu.... dapatkan yang termampu dan terendah untuk bayaran bulanan kepada pihak Insolvensi tu... lagipun itu juga tujuan pembayaran hutang tu, nak tahu lebih lanjut call kak Nas, sebab nak call pihak Insolvensi jangan haraplah kan... susah sangat dorang nak angkat call... kak Nas sekarang ni pun tengah bantu dorang2 ni lah, sebab kak Nas dah tempoh, insyaallah apa yang kak Nas tahu, kak Nas akan jelaskan sehingga semua orang faham.

Coretan diatas tu untuk yang telah dibankrapkan je ya...

Tapi bagi yang baru mengalami saat hutang yang dah semakin bertingkat2 naik interestnya tu... lebih2 lagi bila banyak pula bank yang terbabit, apa yang boleh kak Nas nasihatkan, jangan panik dan bawa diri tu ketempat yang sunyi untuk berfikir apa cara2 terbaik perlu di buat. Cuma perlu ingat jumlah yang boleh pihak Bank bankrapkan orang ialah RM30K termasuk interest dan apa sahaja yang dorang nak kira.

Insyaallah jangan risau, setiap masalah ada penyelesaiannya. Cuma kita perlu korek dan korek lagi di dalam minda kita untuk keluarkan caranya.

Satu je... jangan cari penyelesaian dengan membuat pinjaman lagi, itu yang akan memudaratkan lagi situasi yang ada.

Nak lari?... kemana? Kalau boleh tukar identiti, alangkah baiknya kan?

Tapi semua tu harapan kosong je... 

Buat apa lari... duduk kat tikar sembahyang, mengadulah kepadaNya. Allah maha mendengar, mohonlah petunjuk dan bantuan dariNya.
Jaga solat, berzikir banyak2... Insyaallah cepat atau lambat, Janji Allah itu pasti.

Kak Nas hanya insan biasa yang banyak membuat silap dan salah juga.  Cuba nak jadi yang terbaik, tetapi kita ni hanyalah insan yang kerdil, tak lari dari membuat kesilapan.

Kalau ada yang rasa kak Nas tak banyak membantu, apa yang kak Nas nak kata, itu sahaja kemampuan kak Nas.

Tetapi insyaallah selagi termampu kak Nas akan bantu selesaikan sehingga penghujungnya.

Ini soal peribadi, jadi kak Nas tak mahu minta testimoni dari semua yang kak Nas telah bantu. Kak Nas hanya ingin membantu sekiranya ada yang memerlukan.  Kak Nas rasa tak perlulah di war2kan sangat apa yang kak Nas buat ni, nanti marah pulak peguam2 kat luar tu... tapi kak Nas tolong pun yang jumlah hutang dorang kecil2 je, peguam pun tak nak ambil kes dorang ni... kot2 lah kan.

Tentang bayaran kak Nas, berbincanglah dengan kak Nas.  Kalau mahal, kak Nas kurangkan, kalau rendah sangat tu, kak Nas halalkan... asalkan penyelesaian masalah kewangan ini diselesaikan dan semua pihak puas hati.

Semoga urusan kita dipermudahkan selalu... AMIN.

Selamat malam semua... kita jumpa lagi Insyaallah.






Sabtu, 3 September 2016

BAGI YANG NAK TAMBAH PENDAPATAN, BOLEH LAH CUBA NI YA.... KONGSIKAN PADA YANG PERLUKAN YA!


Doa dan harapan kak Nas agar semua yang membaca posting kak Nas beroleh kesejahteraan dan dilindungi dari segala kesukaran dan kemungkaran... Amin.

Sedih juga nak mulakan posting kali ini, satu kejadian yang sungguh terkesan di hati kak Nas beberapa hari yang sudah dalam perjalanan balik ke rumah.

Sampai je di salah satu tol yang hari2 kak Nas tempoh tu, adalah seorang hamba Allah ni selang satu kereta dari kereta kak Nas masa nak bayar tol... lama sungguh kita tersangkut di situ. 

Tapi sebelum kak Nas teruskan posting ni, maaf kak Nas pohon ya, bukan kak Nas nak mengaibkan sesiapapun di sini, hanya untuk perkongsian sahaja.

Kak Nas sangka mungkin touch & go dia rosak ke atau lain2 sebab ke... kami tetap bersabar, masa tu suami kak Nas yang pandu.

Tiba2 pemandu kereta di hadapan kak Nas keluar dengan gaya yang macam nak cepat (dah tentulah lama sangat kan?), mungkin nak tahu apa berlaku. Lepas tu kereta tersebut pun berlepas... kereta yang dihadapan pun berlepas seperti biasa juga.

Sampai giliran kak Nas, suami kak Nas yang sangat prihatin orangnya ni kan, dia pun bertanya apa yang berlaku tadi dik?

Adik tol tu bagitahulah kat abang ni, yang pemandu sangkut tu, dah tak ada duit langsung nak bayar tol, dah korek2 semua tempat, kot2 ada terselit kan, tapi sedih tak jumpa juga... nasib baik pemandu yang keluar tu tolong bayarkan, bang... Alhamdulillah... Semoga bertambah rezeki orang tu kan... insyaallah.

Banyak pengajaran yang boleh di ambil dari kejadian ni kan... 

Apa2 pun alasannya, hanya Allah yang tahu apa yang dialami oleh pemandu tu... waallahuallam. 

Saja je akak selitkan cerita di atas tu kat posting ni... nak panjangkan cerita dalam posting ni. Tapi jangan anggap remeh ya, ada pengajaran tu... 

Memandangkan tajuk posting kali ni tentang tambah pendapatan... jadi kak Nas ada nak bagi peluang kepada sesiapa yang baca posting kak Nas ini dan yang ingin buat kerja sambilan sebagai wakil freelance kak Nas, email kak Nas ya dengan tajuk BERMINAT UNTUK MENJADI FREELANCE KAK NAS, nanti kak Nas bagi form tu, print dulu dan isikan dengan lengkap borang tu, dah lengkap nanti, sertakan sekali sesalinan ic dan foto ukuran passport (jangan lupa palangkan dulu) kemudian poskan ke alamat ini:

YN PROPERTY & NETWORK SERVICES
TD 79 & TD 80, TINGKAT 2, BANGUNAN PASAR BESAR CHERAS
JALAN SIAKAP, TAMAN TENAGA
56100 CHERAS
KUALA LUMPUR, MALAYSIA

Freelance ni komisyen tak lah setinggi mana pun, tapi kalau rajin, insyaallah boleh lepas jugalah kedukaan dan meringankan beban sikit... insyaallah.

Oh ya kak Nas nak bagitahu website kami hampir2 nak siap, nanti jangan lupa kalau ada masa jemput2lah melawat website kami ni ya.

www.bankruptcy.com.my

Salam sayang untuk semua dari kak Nas!!!

Marilah kita sama2 membaiki diri kita yang kerdil ini di sisiNya, Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita.... Insyaallah.


AMIN.

Khamis, 25 Ogos 2016

KITA TOLONG WAR-WARKAN LAH POSTING NI... INSYAALLAH ADA YANG PERLU TAHU NI...

Assalammualaikum...

Ramai lagi yang perlu kita bantu... insyaallah.

Mungkin ada yang telah lama menyimpan tetapi kerana tiada ilmu tentang perkara ini, tindakan pun tersangkut. Jadi kalau terjadi seperti ini, lekas2lah hubungi kak Nas lepas baca posting ni ya :-)

Siapa pun kak Nas, bukan menjadi halangan untuk kak Nas membantu kepada yang memerlukan.

Biarpun kak Nas tidak terlalu menonjol dalam memberikan khidmat ini, tapi kak Nas bersyukur kerana pelanggan kak Nas masih tetap ada, terus terusan ada je... Alhamdulillah.

Yang sedih sangat tu ialah kebanyakan mereka yang berstatus bankrapa ni adalah orang2 kita je yang paling ramai.
Kalau tak caya cuba servey, Berapa ramai orang kita yang telah dibankrapkan, terutama yang muda2 sekarang ini. jadi apa salahnya kak Nas bantu mereka2 ni. Mereka2 nilah yang telah dibankrapkan atas bermacam2 sebab dan ada antaranya tidak sedarpun diri mereka telah dibankrapkan bertahun-tahun... sedihkan bila dapat tahu tu. Lepas tu ada di antaranya  hanya menyepikan diri kerana bermacam2 sebab... wallahualam, masing2 ada masalah mereka.... mungkin sebahagian alasannya ada di sini:-

-   Belum ada kemampuan atau simpanan lagi sekarang ini. 
(Kak Nas nasihatkan bersabar, terus berusaha, jangan give up ok! Solat, doa, usaha dan tawakal... jangan stress2, begitulah yang akak buat selama 12 tahun yang sudah... syukur itu satu pengajaran dan pengalaman yang sukar kak Nas lupakan sehingga ke hari ini dan ingat jangan fikirkan lagi tentang tambah hutang yang ada ini, biarpun simpanan dapat dibuat hanya sedikit sahaja... ikutlah pepatah orang tua2, sikit2 lama2 jadi bukit...insyaallah).

-  Tak tahu macamana nak mulakan. 
(Yang ni pun jangan pening2, call/sms/wsapp je nombor kak Nas ni, 011-18728509, kita, kalau tiada halangan, kak Nas akan cepat menjawabnya, tetapi kalau tengah sibuk tu, kak Nas tetap jawab, tapi lambatlah ya.... insyaallah tetap jawab).

- Sikap tak kisah
(Mungkin sekarang belum terfikir untuk menyelesaikan masalah ini kerana belum tersangkut lagi... bila dah tersangkut nanti, ingat kata2 kak Nas ni ya, memang penyelesalan akan tetap hadir juga. Kalau masa tu sampai, jangan lupa terus hubungi kak Nas ya...)

-  Malu sangat nak jumpa orang sebab status ini.
(Nasihat Kak Nas, jangan malu dik... dah ramai sangat yang bankrap, jangan rendah diri dan berasa diri tu malang.... percayalah ada ramai lagi yang lebih malang)

- Tak yakin kepada orang lain untuk minta bantuan.
(hah ni yang susah... kita ni memang perlukan satu sama lain... kita buanglah sikap ni kalau ada. Ada bidang yang bukan bidang kita, kita bagilah kepada yang mahir)

- Dan macam-macam lagi masalah yang ada, siapa yang mengalaminya akan faham ya...

Semoga dipermudahkan usaha kita ini dalam membayar semula hutang2 kita yang ada ni... Insyaallah.

AMIN




Khamis, 18 Ogos 2016

PENYELESAIAN BAGI YANG TELAH DIBANKRAPKAN (UNTUK TINDAKAN ANDA KEMUDIAN)

Anda buntu?
Tak tahu apa yang perlu anda buat bila dah bankrap ni, nak bertanya terang2an malu atau segan....tak mengapa, perkara biasa tu.....jadi kat sini, kak Nas bagi lakaran serba sedikit panduan sekiranya ada yang ingin buat penyelesaian tetapi tak tahu mana nak mula ya...

Apa yang perlu anda buat dalam usaha menyelesaikan status kewangan anda sekiranya anda telah dibankrapkan, tak kiralah baru dibankrapkan ataupun telah bertahun-tahun lamanya berstatuskan bankrap ini.

Semua masalah ada jalan penyelesaiannya, samaada cepat ataupun lambat sahaja.

Apa yang perlu anda buat sekiranya dalam kepala sentiasa memikirkan bagaimana aku nak selesaikan masalah ini? Sudah tentulah sekiranya kita meminjam, kita kena membayarnya balik...bukan?

Peringkat awal, berjimatlah, buat simpanan sehingga cukup anggaran sekitar lebih kurang jumlah yang dipinjam (bukan yang termasuk kiraan interest ya, yang tu kalau kira berpuluh2 ribu dik, menangis nak bayo tu, sampai pencen pun tak terbayo dik, yang pokok sahaja, yang bank bagi limit lulus dulu tu). Lepas tu, bolehlah mengorak langkah untuk langkah seterusnya...

Pergi internet, cari maklumat, bertanya sesiapa sahaja yang anda rasa mempunyai maklumat yang anda perlu tu....last but not least, kalau tak nak susah2, terus hubungi kak Nas, bertanyalah, kalau kak Nas boleh bagi jawapan, kak Nas bagi, kalau tak pun, kak Nas akan bagi rujukan kepada yang mahir... itu je, senangkan, tak perlu bayar apa2 pun kalau setakat bertanya melalui hp ni (jgn sms, bayo tu...mahei gak....whatsaap je lg senang kan, bila free kak Nas mesti reply...insyaallah)

ok berbalik kepada bab penyelesaian tu, begini:-

Datang ke pejabat kak Nas di Taman Tenaga bagi yang berhampiran, bagi yang jauh atau luar KL/Selangor tu, whatsaapp kak Nas untuk langkah-langkah yang perlu diambil... tu je senang sangat, kalau ada keinginan nak buat penyelesaian tu, Alhamdulillah... teruskan je.

Yang perlu kita buat adalah buka fail dengan kak Nas je dulu... 

Kita ada 2 peringkat tugasan:-

1) Rundingan dengan pihak pemberi pinjaman / Bank;

Ini bukan rundingan biasa, rundingan yang mengambil masa untuk mendapatkan jumlah terendah untuk penyelesaian penuh ini. (Jangka masa adalah diantara 1 bulan (Min) ke 6 bulan, bergantung kepada jumlah yang ingin kita bincangkan itu). Keterangan lanjut terus hubungi kak Nas.

2) Setelah surat persetujuan dikeluarkan, pastikan surat tersebut sampai ke pihak Insolvensi pula untuk kiraan kos pihak mereka.

3) Seterusnya untuk urusan Permohonan Mahkamah, sekiranya ingin terus menggunakan khidmat kak Nas, di alu2kan untuk perbincangan urusan seterusnya. Jangkamasa yang biasa di ambil hanya sebulan lebih sahaja jika tiada selindung tentang hutang2 lain. INGAT YA! Sekiranya ada hutang2 lain yang tidak di maklumkan dari awal, sekiranya permohonan di mahkamah tersangkut kerana hutang2 yang tidak dimaklumkan itu, kak Nas tidak akan bertanggungjawab sekiranya pihak Mahkamah tidak mengeluarkan Perintah pelepasan ini. JUJUR LAH DENGAN KAK NAS! INSYAALLAH WALAU BERAPA BANYAK BANK YANG ANDA BERHUTANG, KITA AKAN SAMA2 BERBINCANG UNTUK MEMBUAT PENYELESAIAN INI YA.

4) Sekiranya tiada masalah seperti di atas, Perintah akan dikeluarkan dan kak Nas akan pastikan semua serahan ke semua pihak dibuat dan Perintah Termeterai cukup untuk di simpan sebagai rekod anda. Maka selesailah satu kes kebankrapan... Insyaallah.

SILA RUJUK KAK NAS UNTUK TINDAKAN YANG LEBIH JELAS, KERANA DI SINI HANYA RUMUSAN RINGKAS BAGI LAKARAN PROSES KEBANKRAPAN INI SAHAJA.

Alhamdulillah.... Amin

Ok ya jangan segan2, isi borang di bawah ini, dengan klik je pada link ini, isi details kak Nas and the team akan hubungi seberapa segera.... Terima kasih!!!

ISI BORANG INI KLIK SAHAJA DI SINI  http://goo.gl/forms/HjIEN0p1gW