Khamis, 25 Ogos 2016

KITA TOLONG WAR-WARKAN LAH POSTING NI... INSYAALLAH ADA YANG PERLU TAHU NI...

Assalammualaikum...

Ramai lagi yang perlu kita bantu... insyaallah.

Mungkin ada yang telah lama menyimpan tetapi kerana tiada ilmu tentang perkara ini, tindakan pun tersangkut. Jadi kalau terjadi seperti ini, lekas2lah hubungi kak Nas lepas baca posting ni ya :-)

Siapa pun kak Nas, bukan menjadi halangan untuk kak Nas membantu kepada yang memerlukan.

Biarpun kak Nas tidak terlalu menonjol dalam memberikan khidmat ini, tapi kak Nas bersyukur kerana pelanggan kak Nas masih tetap ada, terus terusan ada je... Alhamdulillah.

Yang sedih sangat tu ialah kebanyakan mereka yang berstatus bankrapa ni adalah orang2 kita je yang paling ramai.
Kalau tak caya cuba servey, Berapa ramai orang kita yang telah dibankrapkan, terutama yang muda2 sekarang ini. jadi apa salahnya kak Nas bantu mereka2 ni. Mereka2 nilah yang telah dibankrapkan atas bermacam2 sebab dan ada antaranya tidak sedarpun diri mereka telah dibankrapkan bertahun-tahun... sedihkan bila dapat tahu tu. Lepas tu ada di antaranya  hanya menyepikan diri kerana bermacam2 sebab... wallahualam, masing2 ada masalah mereka.... mungkin sebahagian alasannya ada di sini:-

-   Belum ada kemampuan atau simpanan lagi sekarang ini. 
(Kak Nas nasihatkan bersabar, terus berusaha, jangan give up ok! Solat, doa, usaha dan tawakal... jangan stress2, begitulah yang akak buat selama 12 tahun yang sudah... syukur itu satu pengajaran dan pengalaman yang sukar kak Nas lupakan sehingga ke hari ini dan ingat jangan fikirkan lagi tentang tambah hutang yang ada ini, biarpun simpanan dapat dibuat hanya sedikit sahaja... ikutlah pepatah orang tua2, sikit2 lama2 jadi bukit...insyaallah).

-  Tak tahu macamana nak mulakan. 
(Yang ni pun jangan pening2, call/sms/wsapp je nombor kak Nas ni, 011-18728509, kita, kalau tiada halangan, kak Nas akan cepat menjawabnya, tetapi kalau tengah sibuk tu, kak Nas tetap jawab, tapi lambatlah ya.... insyaallah tetap jawab).

- Sikap tak kisah
(Mungkin sekarang belum terfikir untuk menyelesaikan masalah ini kerana belum tersangkut lagi... bila dah tersangkut nanti, ingat kata2 kak Nas ni ya, memang penyelesalan akan tetap hadir juga. Kalau masa tu sampai, jangan lupa terus hubungi kak Nas ya...)

-  Malu sangat nak jumpa orang sebab status ini.
(Nasihat Kak Nas, jangan malu dik... dah ramai sangat yang bankrap, jangan rendah diri dan berasa diri tu malang.... percayalah ada ramai lagi yang lebih malang)

- Tak yakin kepada orang lain untuk minta bantuan.
(hah ni yang susah... kita ni memang perlukan satu sama lain... kita buanglah sikap ni kalau ada. Ada bidang yang bukan bidang kita, kita bagilah kepada yang mahir)

- Dan macam-macam lagi masalah yang ada, siapa yang mengalaminya akan faham ya...

Semoga dipermudahkan usaha kita ini dalam membayar semula hutang2 kita yang ada ni... Insyaallah.

AMIN




Khamis, 18 Ogos 2016

PENYELESAIAN BAGI YANG TELAH DIBANKRAPKAN (UNTUK TINDAKAN ANDA KEMUDIAN)

Anda buntu?
Tak tahu apa yang perlu anda buat bila dah bankrap ni, nak bertanya terang2an malu atau segan....tak mengapa, perkara biasa tu.....jadi kat sini, kak Nas bagi lakaran serba sedikit panduan sekiranya ada yang ingin buat penyelesaian tetapi tak tahu mana nak mula ya...

Apa yang perlu anda buat dalam usaha menyelesaikan status kewangan anda sekiranya anda telah dibankrapkan, tak kiralah baru dibankrapkan ataupun telah bertahun-tahun lamanya berstatuskan bankrap ini.

Semua masalah ada jalan penyelesaiannya, samaada cepat ataupun lambat sahaja.

Apa yang perlu anda buat sekiranya dalam kepala sentiasa memikirkan bagaimana aku nak selesaikan masalah ini? Sudah tentulah sekiranya kita meminjam, kita kena membayarnya balik...bukan?

Peringkat awal, berjimatlah, buat simpanan sehingga cukup anggaran sekitar lebih kurang jumlah yang dipinjam (bukan yang termasuk kiraan interest ya, yang tu kalau kira berpuluh2 ribu dik, menangis nak bayo tu, sampai pencen pun tak terbayo dik, yang pokok sahaja, yang bank bagi limit lulus dulu tu). Lepas tu, bolehlah mengorak langkah untuk langkah seterusnya...

Pergi internet, cari maklumat, bertanya sesiapa sahaja yang anda rasa mempunyai maklumat yang anda perlu tu....last but not least, kalau tak nak susah2, terus hubungi kak Nas, bertanyalah, kalau kak Nas boleh bagi jawapan, kak Nas bagi, kalau tak pun, kak Nas akan bagi rujukan kepada yang mahir... itu je, senangkan, tak perlu bayar apa2 pun kalau setakat bertanya melalui hp ni (jgn sms, bayo tu...mahei gak....whatsaap je lg senang kan, bila free kak Nas mesti reply...insyaallah)

ok berbalik kepada bab penyelesaian tu, begini:-

Datang ke pejabat kak Nas di Taman Tenaga bagi yang berhampiran, bagi yang jauh atau luar KL/Selangor tu, whatsaapp kak Nas untuk langkah-langkah yang perlu diambil... tu je senang sangat, kalau ada keinginan nak buat penyelesaian tu, Alhamdulillah... teruskan je.

Yang perlu kita buat adalah buka fail dengan kak Nas je dulu... 

Kita ada 2 peringkat tugasan:-

1) Rundingan dengan pihak pemberi pinjaman / Bank;

Ini bukan rundingan biasa, rundingan yang mengambil masa untuk mendapatkan jumlah terendah untuk penyelesaian penuh ini. (Jangka masa adalah diantara 1 bulan (Min) ke 6 bulan, bergantung kepada jumlah yang ingin kita bincangkan itu). Keterangan lanjut terus hubungi kak Nas.

2) Setelah surat persetujuan dikeluarkan, pastikan surat tersebut sampai ke pihak Insolvensi pula untuk kiraan kos pihak mereka.

3) Seterusnya untuk urusan Permohonan Mahkamah, sekiranya ingin terus menggunakan khidmat kak Nas, di alu2kan untuk perbincangan urusan seterusnya. Jangkamasa yang biasa di ambil hanya sebulan lebih sahaja jika tiada selindung tentang hutang2 lain. INGAT YA! Sekiranya ada hutang2 lain yang tidak di maklumkan dari awal, sekiranya permohonan di mahkamah tersangkut kerana hutang2 yang tidak dimaklumkan itu, kak Nas tidak akan bertanggungjawab sekiranya pihak Mahkamah tidak mengeluarkan Perintah pelepasan ini. JUJUR LAH DENGAN KAK NAS! INSYAALLAH WALAU BERAPA BANYAK BANK YANG ANDA BERHUTANG, KITA AKAN SAMA2 BERBINCANG UNTUK MEMBUAT PENYELESAIAN INI YA.

4) Sekiranya tiada masalah seperti di atas, Perintah akan dikeluarkan dan kak Nas akan pastikan semua serahan ke semua pihak dibuat dan Perintah Termeterai cukup untuk di simpan sebagai rekod anda. Maka selesailah satu kes kebankrapan... Insyaallah.

SILA RUJUK KAK NAS UNTUK TINDAKAN YANG LEBIH JELAS, KERANA DI SINI HANYA RUMUSAN RINGKAS BAGI LAKARAN PROSES KEBANKRAPAN INI SAHAJA.

Alhamdulillah.... Amin

Ok ya jangan segan2, isi borang di bawah ini, dengan klik je pada link ini, isi details kak Nas and the team akan hubungi seberapa segera.... Terima kasih!!!

ISI BORANG INI KLIK SAHAJA DI SINI  http://goo.gl/forms/HjIEN0p1gW

Rabu, 27 Julai 2016

SALAM... INI PERKONGSIAN SAHAJA YA... UNTUK KEMUDAHAN SEMUA, INSYAALLAH 😊

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera sekalian yang kak Nas hormati...

Terima kasih kerana setiap hari masih ada pengunjung ke blog ini...Alhamdulilah tak perlu kak Nas war2kan sangat perkhidmatan yang kak Nas buat ni, takut nanti tak dapat fokus pulak. Itu bukan lah nawaitu kak Nas.... kak Nas banyak lebih kan membantu sahaja di sini.

Kalau fikirkan untung besar, baik kak Nas fokus pada hartanah sahaja kan?... tapi buat apa, semua tu hanya sementara je... yang kekal dan yang kita akan dapat  bawa ke atas nanti amal jariah kita, itupun kalau diterima... Insya’Allah.

Kak Nas pun hanya manusia yang kerdil sangat di sisiNya. Banyak Khilaf dan dosa yang perlu dibersihkan.

Apa yang kak Nas buat sekarang ni sangat memberikan kak Nas ketenangan dan kepuasan hati.

Pengetahuan dan pengalaman yang kak Nas ada selama ini begitu banyak dapat kak Nas gunakan kepada yang memerlukan.

Walau bagaimanapun ada juga yang masih tidak memahami lagi kemahiran kak Nas... cubalah baca segala posting yang ada disini. Kenali kak Nas. Insya’Allah kak Nas seorang yang mudah dikenali dan bersederhana sahaja dalam segala hal.

Jangan minta kak Nas buat apa yang diluar kemampuan kak Nas. Kalau apa yang dari awal kita telah persetujui bersama... terus lah ikut cara kak Nas. Jangan cuba mengubah pelan yang telah kita buat di saat2 akhir, akibatnya.... hancur jadinya... kan?

Tak perlulah kak Nas terangkan dengan lebih lanjut lagi kisah tersebut, cuma yang kak Nas nak bagitau di sini, kak Nas nak memudahkan kerja sahaja dan cara tersebut dah sememangnya telahpun berjaya... kalau tak yakin dengan kak Nas, guna lah khidmat Peguam... kak Nas pun boleh rekemen kan kalau nak.

Untuk yang kak Nas dah telitikan dokumen nya, kalau kak Nas boleh buat, kak Nas yakin boleh buat...barulah buka fail. Kak Nas tak paksa pun kalau tak nak buka fail tu. Kak Nas akan bagi nasihat percuma je.

Kalau ada yang sepatutnya boleh bawa kepada AKPK... awal2 kak Nas nasihatkan untuk terus ke pihak AKPK selagi masih berpeluang menggunakan perkhidmatan kerajaan dah berikan ini... sememangnya AKPK adalah yang terbaik. Jangan lepaskan peluang untuk program yang di anjurkan... segalanya percuma kan?

Kak Nas di sini hanya membantu kepada yang sangat2 memerlukan khidmat kak Nas. Banyak lagi khidmat lain yang kak Nas sediakan... semua ikut keperluan masing-masing.

Pelanggan AKPK yang telah dibatalkan pun kak Nas dapat bantu untuk peluang kedua, maksudnya menyertai program baru bagi menggantikan program yang telah terbatal itu... Insya’Allah.

Yang ada masalah dengan Pegawai Insolvensi yang tidak melayan mereka yang telah dibankrapkan ini ataupun pihak Pegawai Bank yang tidak menjalankan tugas mereka dengan sebaiknya, kak Nas ada sumber untuk membantu mereka yang tertindas ataupun tiada Pengetahuan dan kemahiran dalam menguruskan Permasalahan tersebut... Insya’Allah.

Hubungi talian kak Nas 011-18728509 / 019-2844572, kita borak2 kosong dulu kalau ada masalah. (Sms/whatsapp)... nak call pun boleh tapi biar pada waktu pejabat je ya.

Insyaallah selagi masih bernafas dan diberikan Allah kesihatan yang baik, kak Nas akan cuba membantu semampunya.

Yakin pada Allah, solat dan berdoa lah, insyaallah segala masalah dan kesukaran kita akan dipermudahkanNya...Amin.









Jumaat, 22 Julai 2016

AKAK NAK BAGI NASIHAT PENTING NI!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

INI PENTING NI UNTUK YANG BARU DIBANKRAPKAN DAN BELUM LAPOR DIRI DI JABATAN INSOLVENSI!!!
(Yang sudah lapor diri, tak perlulah baca ni.... dah terlepasla)

Kali ni posting akak tak panjang lebar tetapi penting sangat untuk yang telah dibankrapkan dan belum lagi melaporkan diri ke Jabatan Insolvensi.

Maaf! akak tak dapat menuliskan panjang lebar di sini, nanti bocorlah rahsia penting ni, dan dah tak jadilah penting sangat... kan?

Jadi kepada yang baru dibanrapkan, kalau rasa perlu informasi penting ni, segeralah hubungi kak Nas 011-1872 8509.

Terlampau ramai yang bankrap banyak melakukan kesilapan sewaktu melaporkan diri ke Jabatan Insolvensi.... mungkin dorang tak tahu... tak tahu jangan malu bertanya, nanti sesat... sesat tak pe juga, boleh balik kepangkal jalan, tapi yang ni terpaksa tanggung bermacam2 masalah lagi dan sampai mungkin takde peluang untuk membebaskan diri dari status kebankrapan... sedih kan?

Jadi jangan buat andaian sendiri, kak Nas nak tolong je ni, tak perlu bayar apa2 pada kak Nas, hubungi kak Nas, kalau kak Nas free, kak Nas jawab segera ok.... call/sms/wsaap.

Ingat! kak Nas bukan Peguam ya.... ini dari pengalaman lepas sendiri dan rakan2!!!

Kita semua tak kedekut ilmu, kalau diri sendiri boleh menyelesaikan masalah tersebut, kak nas cuma bagi nasihat sahaja. Yang berat2 kak Nas suruh datang ofis ya...Ok Semua!!! 

Kalau ada masalah, jangan berputus asa, setiap masalah Allah dah sediakan jalan penyelesaiannya... kita cuma cari dan cari...

NEVER NEVER NEVER GIVE UP!!!

Amalkan dan yakinlah dengan ayat SERIBU DINAR ini, Insyaallah ada jalan yang tidak disangka2.....
(Setiap selepas solat dan sebelum tidur malam)